کد خبر: 158429
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

مهلت ۴۸ساعته به رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی برای استعفا

حزب حاکم آفریقای‌جنوبی به رئیس‌جمهور این کشور ۴۸ ساعت مهلت داد تا از مقام ریاست‌جمهوری استعفا دهد.

مهلت ۴۸ساعته به رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی برای استعفا
کد خبر: 158429
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| رادیو و تلویزیون دولتی آفریقای جنوبی اعلام کرد که حزب «کنگره ملی آفریقا» (ANC) روز دوشنبه پس از نشست هشت‌ساعته مقامات بلندپایه این حزب، به «جاکوب زوما» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی ۴۸ ساعت مهلت داد که از مقام خود استعفاء دهد.

این رسانه دولتی آفریقای جنوبی در ادامه گزارش خود به نقل از منابع خبری اعلام کرد که «سیریل رامافوسا» رهبر حزب کنگره ملی آفریقا به منظور ابلاغ این تصمیم به یاکوب زوما، نشست طولانی مقامات بلندپایه حزب را به مقصد دفتر ریاست جمهوری ترک کرد.

گفتنی است که چهارشنبه گذشته، سرویس خبری «تایمز» آفریقای جنوبی با استناد به اظهارات برخی منابع آگاه اعلام کرد که به محض نهایی شدن فهرستی از پیش شرطها در توافق منعقده با سیریل رامافوسا از رهبران کنگره ملی آفریقا و معاون رئیس جمهور، جاکوب زوما رئیس جمهور آفریقای جنوبی از مقام خود استعفاء خواهد داد.

«ایس ماگاشول» دبیرکل کنگره ملی آفریقا که در دیدار زوما با رامافوسا شرکت داشت، موافقت زوما با این استعفاء را تأیید نکرد؛ اما سایر رهبران این کنگره آفریقایی اظهار داشتند که توافق منعقده «کناره گیری زوما به شیوه ای شرافتمندانه» را مدنظر قرار داده است.

منبع: مهر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها