کد خبر: 158455
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

در گفت‌و‌‌گوی اعتمادآنلاین با رییس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شد؛

سرنوشت یارانه بگیران در انتظار تصمیم مجلس/ دولت در زمینه یارانه‌ها جسور نیست

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: بند مربوط به یارانه ها در بودجه 97 هنوز نهایی نشده است. این بند به کمیسیون تلفیق ارجاع شده بود که مجددا به صحن برگشته است.

سرنوشت یارانه بگیران در انتظار تصمیم مجلس/ دولت در زمینه یارانه‌ها جسور نیست
کد خبر: 158455
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار اعتمادآنلاین در خصوص سرنوشت یارانه‌بگیران در سال 97، گفت: بند یارانه‌ها در بودجه 97 هنوز نهایی نشده است. پیشنهادی به مجلس آمد که عدد یارانه همان عدد قبلی باشد که صحن مخالفت کرد و 3700 میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق به آن اضافه شد و دوباره برگشت. اما هنوز نهایی نشده است و ظاهرا به صحن برگشته که یک اظهارنظر دیگری شود. دیروز آقای لاریجانی گفتند که مجددا یارانه ها به صحن برگردد.

وی تصریح کرد: کمیسیون تلفیق یارانه ها را نهایی نکرده و هنوز هم بند مربوط به یارانه ها در صحن نهایی نشده است. باید صبر کرد تا در مجلس تصمیم گرفته شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: ما در خصوص یارانه ها بارها گفته ایم که پرداخت یارانه‌ها به افراد نیازمند لازم است و یارانه افراد غیر نیازمند حتما باید قطع شود. اما نظر دولت این است که تعداد یارانه‌بگیران تغییری نکند.

پورابراهیمی تصریح کرد: این دولت، دولت جسور و تصمیم گیری در حوزه یارانه ها نیست و خیلی تمایل ندارد حتی اگر مجوز و تکلیف هم داشته باشد در این خصوص اقدامی انجام دهد. کما اینکه در سال گذشته تکلیف داشت و عمل نکرد. اگر مجوز هم ندهیم بدون تکلیف می شود و اصلا عمل نمی کند.

وی در خصوص نظر مجلس درباره یارانه‌بگیران، خاطرنشان کرد: نظر مجلس این است که یارانه افراد پردرآمد حتما باید حذف شود و افراد کم درآمد هم که محتاج هستند حتما باید یارانه دریافت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها