کد خبر: 158503
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

تذکر چند تن از اعضای شورای شهر درباره حواشی بازداشت تعدادی از محیط‌زیستی‌ها

چند تن از اعضای شورای شهر تهران درباره حواشی بازداشت تعدادی از محیط‌زیستی‌ها در جلسه امروز شورا تذکراتی را بیان کردند.

تذکر چند تن از اعضای شورای شهر درباره حواشی بازداشت تعدادی از محیط‌زیستی‌ها
کد خبر: 158503
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| مرتضی الویری صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران، ری و تجریش در تذکر پیش از دستور خود، تصریح کرد:‌ بنده با تجربه شش بار دستگیری باید بگویم که یک زندانی اگر به هر دلیلی خودکشی کند مسئولیتش با حاکمیت است و مسئولین زندان باید این مسئولیت را بپذیرند.

آرش میلانی نیز در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه نسبت به سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد به خصوص در حوزه محیط زیست باید اعتماد سازی انجام شود گفت: حرف‌هایی که اخیرا مطرح شده ناشی از بی‌اعتمادی است که نگران کننداند؛ چرا که جوانان عاشقانه برای حفظ محیط زیست کمک می‌کنند؛ اما دیدگاه امنیتی به موضوع ، پر ابهام و سوال است و مسئولین مجلس و قوه قضاییه بایستی دسترسی آزادنه و رسیدگی عادلانه را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: موضوع دوم من درباره تخریب باغات در مجتمع پلیس است که متاسفانه شاهدیم هیات مدیره این مجتمع در برف سنگین اقدام به قطع درختان کرده و می بینیم که بین 80 تا 200 درخت قطع شده است.

میلانی با بیان اینکه متاسفانه ابهام در آمار قطع درختان داریم گفت: این ابهام ناشی از عدم دسترسی عادی شهرداری به مجتمع است که درخواست می شود علاوه بر اینکه شهرداری منطقه 16 به این موضوع رسیدگی می‌کند سازمان پارک‌ها نیز هرچه سریع‌تر شناسنامه باغات را تنظیم کند.
همچنین شهربانو امانی نیز در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه مردم صاحب انقلاب هستند در ادامه به بازداشت تعدادی از فعالین محیط زیست اشاره کرد و گفت: تعدادی از فعالین محیط زیست طی چند روز اخیر دستگیر شده‌اند و سید امامی نیز به رحمت خدا رفته است.

وی با اشاره به دیدار فراکسیون محیط زیست مجلس و تعدادی از اعضای فراکسیون امید با خانواده‌های این افراد، گفت: اعضای مجلس در حال پیگیری هستند و روز گذشته نیز با نهادهای امنیتی دیدار و فیلمی را منتشر کرده‌اند اما نکته اینجا است که نگرانی خانواده‌ها تامین امنیت جان این افراد است که بر عهده سیستم است و این مسئله سبب شده که نمایندگان مجلس به نهادهای امنیتی تذکری را آماده کنند که دیگر این اتفاقات رخ ندهد.

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها