درخواست یک نماینده برای اخراج اتباع غیرقانونی از کشور

یک نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت که اتباعی که بدون جواز قانونی وارد کشور شده‌اند و موجب بیکاری کارگران فصلی ایرانی شده‌اند از کشور اخراج شوند.

درخواست یک نماینده برای اخراج اتباع غیرقانونی از کشور
کد خبر: 158536
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۰۰:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| حسن بهرام‌نیا در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس ضمن گرامیداشت حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، از مردم سرافراز ایران به دلیل خلق حماسه ۲۲ بهمن تشکر کرد و در تذکری به وزرای کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق ماده ۱۲۰ قانون کار مبنی بر اینکه اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول کار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با کار مشخص بوده باشند، همچنین طبق ماده ۱۲۸ قانون کار مبنی بر اینکه کارفرمایان مکلفند قبل از اقدام به عقد هرگونه قراردادی که موجب استخدام کارشناسان بیگانه می‌شود نظر وزارت کار و امور اجتماعی را در مورد امکان اجازه اشتغال تبعه بیگانه را استعلام کنند.

نماینده نهاوند افزود: امروز علاوه بر آنهایی که با مجوز وارد کشور شده‌اند - به گفته وزیر کار - در سال گذشته بیش از دو میلیون نفر بدون شرایط مشغول کار هستند. این موضوع با توجه به رکود و بیکاری باید توجه شود. امروز کارگران فصلی ما بیکار هستند و علاوه بر بیکاری کارگران فصلی، تحصیلکرده‌هایمان که حتی برای معیشت و برای پول جیب خود علیرغم تحصیلات مجبور به کارگری هستند این زمینه برای آنها فراهم نیست.

بهرام‌نیا گفت: از وزیر کشور و وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی می‌خواهم آنها که بدون قانون وارد کشور شدند از کشور اخراج شوند و زمینه کار را برای مردم و کارگران فصلی ایجاد کنند. البته آنهایی که به صورت قانونی آمده‌اند قدم‌شان روی چشم ما. وقتی به حوزه انتخابیه می‌روم کارگران فصلی می‌گویند که حتی برای کارگری و کار ساختمانی چون که افاغنه در کشور هستند مشکل داریم و در عسر و حرجیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها