کد خبر: 158579
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با تاکید بر لزوم بازنگری در اداره زندان‌ها:

باید اداره زندان را به آزادگان و کسانی که زندان‌های طاغوت را تحمل کرده‌اند، بسپارند/ ملکشاهی به دلیل اعتراض نمی‌خواهد گزارش بازدید از اوین را ارائه دهد

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی اظهارداشت: باید اداره زندان را به آزادگان و کسانی که خودشان سال‌ها تحمل زندان کردند، بسپارند. زندانی‌های سیاسی زمان طاغوت و یا جبهه و جنگ می‌دانند که زندان یعنی چه.

باید اداره زندان را به آزادگان و کسانی که زندان‌های طاغوت را تحمل کرده‌اند، بسپارند/ ملکشاهی به دلیل اعتراض نمی‌خواهد گزارش بازدید از اوین را ارائه دهد
کد خبر: 158579
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین با تاکید بر لزوم بازنگری در اداره زندان‌ها، گفت: زندانبان و مسئول زندان باید درس تخصصی زندان خوانده باشد. یک اشتباهی که داریم این است که برای مثال شخصی مدیر دادگستری است می‌شود مسئول بازرسی دادگستری و بعد مسئول زندان.

وی ادامه داد: باید اداره زندان را به آزادگان و کسانی که خودشان سال‌ها تحمل زندان کردند، بسپارند. کسانیکه زندانی‌های سیاسی زمان طاغوت و یا جبهه و جنگ هستند می‌دانند که زندان یعنی چه. زندان را باید به زندانبانی که قبلاً زندانی بوده سپرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اداره زندان توسط کسانی که تجربه زندان نداشتند و نمی‌توانند خوب دقت کنند کار نادرستی است. اگر زندان را به دست آزادگان بسپارند آنها بهتر مدیریت خواهند کرد. حتی اگر بخواهند زندان را به بخش خصوص واگذار کنند بهتر است که به آزادگان و زندانی‌های زمان طاغوت واگذار کنند و آنها درست اداره خواهند کرد.

نوروزی افزود: در حال حاضر نیز دیر نشده است و اگر زندان را به آزادگان بسپرند 90 درصد این مشکلات حل خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه چه شرایطی در زندان وجود دارد که موجب می‌شود زندانی‌ها خودکشی کنند، گفت: آن مسئول زندان چون خودش زندان نبوده و روانشناسی زندان نخوانده و تجربیات لازم را ندارد، توضیحات لازم را نمی‌تواند به مسئولین زندان ارائه دهد. لذا گزینش‌هایش نامربوط است. ما باید بدانیم کسی که برای اولین بار وارد زندان می‌شود کجا باید قرار بگیرد. باید هر چیزی که امکان خودکشی با آن وجود دارد حذف شود و یک اتاق برای همه زندانی‌ها در نظر گرفته شود.

نوروزی یادآور شد: اگر کسی را در زندان انفرادی قرار دادند باید دستور مشخصی داشته باشد و کنترل کنند و حتماً در این نوع مسائل امنیتی از آزاده‌هایی که خودشان تجربه دارند باید استفاده کنند. زندانی را باید دست کسی سپرد که در این خصوص تجربه داشته باشد و زمانی که اداره زندان به دست او سپرده نمی‌شود این مشکلات پیش میاید.

وی در خصوص چرایی تعطیل شدن کار هیات بازدید از اوین، اظهارداشت: کار هیات بازدید از زندان اوین تقریباً تمام شده بود و در آنجا خودکشی اتفاق افتاده بود اما ما انتقاد داشتیم و همچنان هم نقد داریم که زندانی‌ها نباید در 10 اتاق باشند! مخصوصاً در روزهای اول باید در یک اتاق قرار بگیرند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی تصریح کرد: آقای ملکشاهی به دلیل اینکه برخی از افراد هیات بازدید از زندان اوین مصاحبه‌هایی کردند ایشان به اعتراض هیات را تعطیل کردند. نظر آن هیات و نه شخص آقای ملکشاهی این بود که باید از زندان‌های دیگر بازدید شود و من هم معتقدم که این اتفاق باید بیفتد و از زندان تهران، حسن آباد، غزل حصار، رجایی شهر کرج، آگاهی شاهپور و استانها باید بازدید شود و تحولی ایجاد شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: اگر ما آزاده‌ها را گزینش کنیم و زندان‌ها را دست آزاده‌ها بسپاریم کار خیلی موفقتر پیش می‌رود. آقای ملکشاهی به دلیل اعتراضی که داشتند نمی‌خواهند گزارش کلی در خصوص بازدید از اوین را ارائه دهند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها