احمد خرم:

۵ میلیون واحد فرسوده در کشور داریم

وزیر اسبق راه و ترابری گفت: طی چهل سال گذشته در بسیاری شاخص‌ها از جمله کیفیت ساخت و ساز دچار افت شده‌ایم.

۵ میلیون واحد فرسوده در کشور داریم
کد خبر: 158580
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| احمد خرم در اجلاس سراسری کانون انبوه سازان، اظهار کرد: ما در ابعاد مختلف دچار بحران هستیم ولی انگار رویمان نمی‌شود که بگوییم شاخص‌های ما طی چهل سال گذشته دچار افت شده است.

وی خاطرنشان کرد: قبل از چهل سال گذشته، رشد اقتصادی ۱۱ درصد بود که در سال ۹۲ به منفی ۵.۶ درصد رسید و الان هم فکر نمی‌کنم بیش از یک تا دو درصد باشد.

وزیر اسبق راه و ترابری تاکید کرد: نقدینگی به طرز وحشتناکی افزایش پیدا کرده است. طرح تحول سلامت نیز حداقل ۱۲ هزار میلیارد تومان کم دارد که ادامه آن مشکل خواهد بود. در بافت فرسوده نیز اوضاع خوبی نداریم.

خرم تصریح کرد: در بافت فرسوده به دلیل بی توجهی و سهل‌انگاری با بیش از ۵ میلیون واحد مسکونی فرسوده واقع در درون شهرها و حاشیه‌ها مواجهیم و احتمالا تا ۵۰ سال دیگر همه کشور فرسوده خواهد شد و ۲۷ میلیون واحد فرسوده خواهیم داشت.

وی با اشاره به کیفیت ساختمان‌ها در چهل سال قبل گفت: در دهه چهل، عمر مفید ساختمان‌ها در ایران ۳۰ سال و در آمریکا هم ۳۰ سال بود. امروز عمر مفید ساختمان‌ها در ایران به ۲۵ سال کاهش یافته و در آمریکا به بیش از ۱۰۰ سال رسیده است.

وزیر راه و ترابری در دولت اصلاحات نرخ بیکاری را نیز نگران کننده دانست و گفت: نرخ بیکاری ۱۳ الی ۱۴ درصد عنوان می‌شود، در حالی که این نرخ در بین جوانان به ۴۰ درصد و بین دانشگاهیان به حدود ۵۰ درصد می‌رسد که با ادامه این وضعیت جوانان افسرده و مایوس خواهند شد.

خرم تصریح کرد: وضعیت بیکاری، فرسودگی شهرها، حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی کشور را در شاخص‌های اجتماعی دچار بحران کرده است.

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها