طرح روس‌ها و اتریشی‌ها برای مطالعه توسعه 2 میدان نفتی ایران بررسی شد

شرکت ملی نفت ایران نتایج مطالعات شرکت «او.‎ام.‎وی» اتریش در میدان پایدار غرب و «زاروبژنفت» روسیه در میدان‌های پایدار غرب و آبان را بررسی کرد.

طرح روس‌ها و اتریشی‌ها برای مطالعه توسعه 2 میدان نفتی ایران بررسی شد
کد خبر: 158585
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| پس از اجرای توافق هسته ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) در دی ماه 1394 مذاکره با شرکت‎های خارجی برای توسعه میدان های نفتی کشور به‌طور جدی پیگیری شد که به امضای حدود 30 تفاهمنامه مطالعاتی میدان های نفتی و گازی منجر شد.

تاکنون، برخی از این شرکت ها برنامه و پیشنهادهای فنی خود را ارائه کرده‌ اند که البته این مرحله به معنای واگذاری طرح ها نیست و باید برای مشخص شدن پیمانکاران، مناقصه هایی برگزار شود.

شرکت ملی نفت نیز امروز (سه شنبه) اعلام کرد در یکصد و چهل و هشتمین جلسه کمیته مشاوران مدیریت مخازن با هدف بررسی طرح‌های مطالعاتی 2 شرکت روسی و اتریشی برای توسعه میدان‌های آبان و پایدارغرب برگزار شد.

تفاهم‌نامه مطالعاتی این 2 میدان، تیرماه پارسال میان شرکت ملی نفت ایران و زاروبژنفت روسیه امضا شد.

پیش از آن نیز شرکت ملی نفت ایران و او.ام.‎وی اتریش با هدف مطالعه چند میدان از جمله میدان پایدار غرب، تفاهنامه‌ای امضا کرده بودند.

میدان‎های نفتی آبان و پایدار غرب از میدان‎های مشترک ایران و عراق به شمار می‎روند که در حوزه فعالیت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران (شرکت بهره‎برداری نفت و گاز غرب) واقع شده‎اند.

آنگونه که معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده است، 36 تفاهمنامه مطالعه میدان‌های نفت و گاز با شرکت‎های داخلی و خارجی امضا و 45 پروپوزال (نتایج مطالعات) دریافت شده است.

تاکنون با شرکت هایی مانند لوک اویل روسیه، پرتامینای اندونزی، مرسک دانمارک او.ام.وی اتریش، گازپروم نفت روسیه، وینترسهل آلمان، توتال فرانسه، شل انگلیس - هلند و اِنی ایتالیا تفاهمنامه امضا شده است.

منبع: ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها