18 نفر از عناصر پ.ک.ک در ترکیه دستگیر شدند

ماموران مبارزه با ترور ترکیه امروز «سه‌شنبه» 18 نفر را به جرم ارتباط، همکاری و همدستی با حزب کارگران کردستان ترکیه در شهر وان این کشور دستگیر کردند.

18 نفر از عناصر پ.ک.ک در ترکیه دستگیر شدند
کد خبر: 158616
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| به نقل از روزنامه آیدینلیک، با دستور دادستان کل شهر وان، ماموران پلیس ضد ترور ترکیه 18 نفر را به اتهام ارتباط، همکاری و همدستی با پ.ک.ک دستگیر کردند.

بنا بر اعلام این رسانه، دستگیر شدگان در حال آمادگی برای برگزاری تظاهرات علیه عملیات عفرین در سالگرد دستگیری عبدالله اوجالان (15 فوریه) رهبر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) بودند.

روزنامه آیدینلیک اضافه کرد: در بازرسی از منازل دستگیر شدگان، 27 گلوله جنگی، 50 هزار لیر ترک پول نقد، چندین فقره اسلحه کمری و اسناد سازمانی مرتبط به پ.ک.ک کشف و ضبط شد.

حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) بیش از 30 سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی ترکیه می جنگد. این تشکیلات از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته و معرفی شده است. این تشکیلات از یکسال پیش علیه دولت مرکزی ترکیه و اقلیم کردستان عراق اعلام جنگ تمام عیار کرده است.
دولت ترکیه از زمستان گذشته عملیات وسیعی را علیه مقرهای پ.ک.ک در مناطق مختلف کوهستانی شرق و جنوب شرق این کشور آغاز کرده و بسیاری از محل های استقرار آنها را شناسایی و منهدم کرده است.

مناطق کوهستانی شرق و جنوب شرقی ترکیه و نیز ارتفاعات شمال عراق و سوریه محل استقرار عناصر گروه پ.ک.ک است.

منبع: ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها