17 هزار کتاب درسی در بحرین برای تغییر نام خلیج فارس دوباره چاپ شد

خبرگزاری دولتی بحرین گزارش داد ۱۷ هزار کتاب درسی که در آنها نام «خلیج فارس» ذکر شده بود، دوباره با نام ساختگی عربی منتشر و در مدارس این کشور توزیع شد.

17 هزار کتاب درسی در بحرین برای تغییر  نام خلیج فارس دوباره چاپ شد
کد خبر: 158623
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| خبرگزاری دولتی بحرین اعلام کرد وزارت آموزش این کشور پس از آن که متوجه شد روی نقشه های منتشر شده در کتاب زبان انگلیسی کلاس سوم، از نام «خلیج فارس» استفاده شده است، از شرکت خارجی منتشرکننده کتاب ها خواست تا این به اصطلاح اشتباه را، اصلاح کنند.

وزارت آموزش بحرین گفت موسسه چاپ کننده کتاب ها نماینده ای را برای عذرخواهی نزد این وزارت خانه فرستاده و ۱۷ هزار کتاب به اصطلاح اصلاح شده، در مدارس توزیع شده اند.

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که اغلب متحد ایالات متحده اند، ایران را به تلاش برای سلطه بر منطقه متهم می کنند و اصرار دارند از نام ساختگی «خلیج ع.ر.ب.ی» برای آب های جنوب ایران استفاده کنند.

این در حالی است که رویترز می گوید در کشورهای انگلیسی زبان بیشتر از نام «خلیج فارس» استفاده می شود و همین موجب نارضایتی کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، هم در سخنرانی خود در ماه اکتبر از نام ساختگی این خلیج استفاده کرد و با واکنش تند ایرانی ها مواجه شد.

منبع: پارسینه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها