کد خبر: 158634
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

انتقاد روزنامه اطلاعات از رقابت نهادهای اطلاعاتی کشور؛ تا وقتی عده ای غیرپاسخگو به همه چیز می تازند،کار پیش نمی رود

روزنامه اطلاعات با انتقاد از رقابت نهادهای اطلاعاتی کشور نوشت: تا وقتی عده ای غیرپاسخگو به همه چیز می تازند،کار پیش نمی رود

انتقاد روزنامه اطلاعات از رقابت نهادهای اطلاعاتی کشور؛ تا وقتی عده ای غیرپاسخگو به همه چیز می تازند،کار پیش نمی رود
کد خبر: 158634
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| روزنامه اطلاعات نوشت: آیا هنوز پس از چهل سال تجربه و آزمون و خطا، هنوز کسانی می‌توانند ادعا کنند که یک گروه خاص با حذف بقیه و «دیگری‌پنداریِ» اکثریت و نادیده گرفتن آرای جمهور، می‌باید یا می‌تواند سررشتة امور کشور را به‌دست گیرد و موفق شود؟

آیا بحران‌ها و هزینه‌ها و تجربه‌های تمام این سال‌ها‌ـ که هر روزش چون سالی بر ملت ما گذشته‌ـ به مدیران و کنشگران سیاسی نمی‌آموزد که از این گزاره‌های غلط و خطابه‌های مغلوط و مغشوش دست بردارند، اتهام و بداخلاقی را کنار بگذارند، خصومت و خودحق‌پنداری را دفن کنند و راهی برای اتحاد و اجماع عمومی و تداوم قدرت سیاسی و منابع اقتصادی و رویکردهای فرهنگی در دست اهل آن (که ملت ایران است) بیابند؟
تا زمانی که یک رقیب قدرتمند و در سایه، بدون هرگونه پاسخگویی و در غیاب هرگونه نظارت و نقد رسانه‌ای آزاد و شجاعانه‌ای، می‌تواند در کار دولت و نهادهای مدنی و تقنینی شکاف‌ اندازد و مانع ایجاد کند و اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها را مختل کند، هیچ امیدی به توسعه نیست.

تا وقتی هراس و تزلزل در عرصه کشور وجود دارد، حتی اگر تبلیغاتی و غیر واقعی هم باشد، کار کشور پیش نخواهد رفت و گره از مشکلات بزرگ گشوده نخواهد شد. چه رسد به آن که هراس آفرینان و توطئه‌ چینان و مانع‌تراشان، فعال مایشاء باشند و اینجا و آنجا اثر و تأثیر و سنگ اندازی‌ کنند. سخن بیژن زنگنه واقعاً دلها را به درد می‌آورد که بدین مضمون سخنی گفت: ما جرأت نداریم اسم شرکت‌هایی را که می‌خواهیم قرارداد منعقد کنیم، اعلام نماییم، زیرا عده‌ای آنها را می‌تارانند و می‌هراسانند و با تماس‌های آلوده، موجب فسخ قراردادها می‌شوند…

آیا دستگاه‌های اطلاعاتی ما، که اگر رقابت و موازی‌کاری داشته باشند هزاران زیان به بار می‌آورد و آورده، نباید مانع این رفتارها و نقارها شوند؟
ریشه‌یابی مشکلات نشان می‌دهد که وجود رقبای بی‌مهار و دولت موازی، هم از حیث اجرا و اقتصاد، هم از جهت امنیت و اطلاعات، هم از حیث فرهنگ و تبلیغات، تنها موجب هزینه و مانع‌ شکوفایی کشور و رسیدن به توسعه پایدار خواهد بود.

منبع: روزنامه اطلاعات
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها