کد خبر: 158635
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

عضو جامعه روحانیت مبارز:

حضور ابوترابی‌فرد در سمت نماز جمعه جذاب است، اما مشکل نماز جمعه فقط امام آن نیست

سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در یادداشتی در واکنش به انتصاب محمدحسن ابوترابی‌فرد به عنوان امام جمعه موقت تهران گفت: حضور ابوترابی‌فرد در سمت نماز جمعه جذاب است، اما مشکل نماز جمعه فقط امام آن نیست.

حضور ابوترابی‌فرد در سمت نماز جمعه جذاب است، اما مشکل نماز جمعه فقط امام آن نیست
کد خبر: 158635
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| سیدرضا اکرمی، عضوجامعه روحانیت مبارز در یادداشتی در واکنش به انتصاب محمدحسن ابوترابی فرد به عنوان امام جمعه موقت تهران نوشت: حجت‌الاسلام محمد‌حسن ابوترابی‌فرد چهره‌ای شناخته‌شده در میان مردم و مسوولان است.

ایشان چند دوره در مجلس شورای اسلامی هم به عنوان نماینده و هم به عنوان نایب‌رییس حضور داشته است. حجت‌الاسلام ابوترابی از خانواده‌ای انقلابی است و پدر ایشان نقش موثری در انقلاب داشته‌اند. همچنین برادر ایشان از آزادگانی هستند که مدت‌ها در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق اسیر بودند بنابراین ایشان چهره‌ای شناخته شده و محترم است.

حضور ایشان در نماز جمعه، خود‌به‌خود جاذبه خاصی خواهد داشت اما اگر می‌خواهیم نماز جمعه تهران دستاورد خوبی مانند اوایل انقلاب داشته باشد، باید تغییرات متعددی به غیر خطبا صورت پذیرد. نماز جمعه را باید جدی بگیریم. باید همه ائمه جمعه، همه مبلغین و وعاظ اقدام کنند تا نماز جمعه‌ای با‌شکوه از نظر کمیت و کیفیت برگزار شود.

گفته‌ها و خطبه نماز جمعه باید کشوری و حتی بین‌المللی باشد تا بتواند فاز خود را نشان دهد و تغذیه‌کننده خوراک مخاطبین باشد. هیات‌مدیره نماز جمعه باید جاذبه داشته باشند. نقش آموزش و پرورش و دستگاه‌های اجرایی کشور در ایجاد این جاذبه بسیار مهم و حائز اهمیت است. برای ایجاد جاذبه در نماز جمعه باید هیات امنا، خطبا و خطبه‌ها دارای جذابیت باشند. حجت‌الاسلام ابوترابی در حد خود این توانایی را دارد که جاذبه ایجاد کند اما نماز جمعه تنها محدود به شخص امام نیست و عامل‌های بسیاری در جذابیت دخیل هستند.

منبع: روزنامه اعتماد
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها