کد خبر: 158709
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

وزیر جهاد و کشاورزی در حاشیه جلسه هیئت­ ­­دولت:

میوه شب عید تأمین شده است

وزیر جهاد کشاورزی­­­ گفت: برای تأمین میوه شب عید هیچ نگرانی وجود ندارد؛ ­­میوه ها را خریداری کرده ایم­ و ­بخش عمده آن هم به استان ها منتقل شده و یا در حال انتقال است.

میوه شب عید تأمین شده است
کد خبر: 158709
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محمود حجتی در حاشیه جلسه هیئت­ ­­دولت در جمع خبرنگاران درباره وجود آنفلوانزای پرندگان در تهران گفت: در استان هایی که قبلاً آنفلوانزا داشتیم مقابله می کنیم و متأسفانه آسیب های جدی به تولید کنندگان در بخش مرغ تخم گذار وارد کرده که آثار آن را هم کم و بیش در بازار می بینیم.

وی گفت: به دلیل­ ­عرضه کم تخم مرغ،­ قیمت ها تند شد اما همکاران ما و بخش خصوصی با تسهیلاتی که دولت تعیین کرد نسبت به واردات تخم مرغ اقدام کردند و روز به روز واردات بیشتر می شود تا بتوانیم کسری بازار را جبران کنیم.

حجتی درباره مشاهده آنفلوانزای پرندگان در تهران نیز افزود: در دو سه هفته قبل پرندگان مهاجری که از تالاب بین المللی بوجار در حال تردد بودند تعداد زیادی پرنده در آنجا تلف شدند؛ ­­با آزمایش های انجام شده مشخص شد­یک نوع جدید آنفلوانزا که متأسفانه قابل انتقال به انسان هم هست یک مورد ­در دریاچه خلیج فارس تهران مشاهده شد.

وی افزود: کارهای مقدماتی که لازم بود درباره سرمایش، ایمنی کردن، اخطار دادن انجام شد و مسئولان دامپزشکی، محیط زیست و استانداران شمالی کشور همه خوشبختانه در حال آماده باش هستند و مسائل را از نزدیک پیگیری می کنند.

وزیر جهاد گفت: موردی در این روزها مشاهده نشده ولی به مردم به خصوص مردم شمال کشور که در معرض پرندگان وحشی هستند توصیه می کنیم به شدت از نزدیک شدن به این پرندگان پرهیز کنند چون نوع اچ 6 و اچ 5 آنفلوانزای پرندگان به انسان سرایت می کند.

حجتی افزود: امیدوارم با اقدامات در حال انجام، آنفلوانزا تکثیر نشود و با مراقبت بیشتر بتوانیم بر آن قائق آییم.

منبع: خبرگزاری صداوسیما
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها