کد خبر: 158711
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

عسگراولادی:

آزادسازی قیمت عامل رقابتی شدن صادرات

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین گفت: آزادسازی قیمت‌ها موجب رقابتی شدن صادرات در عرصه بازارهای بین‌المللی می‌شود اما در این فرآیند حتما باید نقش نظارتی دولت پررنگ شود.

آزادسازی قیمت عامل رقابتی شدن صادرات
کد خبر: 158711
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| اسدالله عسگراولادی گفت: آزاد سازی قیمت ها در کشورهای مترقّی همواره با دادن فرصت به فعّالان اقتصادی و تولیدکنندگان این عرصه همراه بوده است ضمن اینکه دولت ها فقط به ایفای نقش نظارتی بسنده کرده و دخالتی در روند کار قیمت ها نمی کنند اما در کشور ما هیچ یک از این موارد و حفظ منافع مصرف کنندگان محقّق نشده است.

رئیس اتاق ایران و چین اضافه کرد: در فرآینده قیمت گذاری، هر چه قیمت ها محدود شود مشکلات عدیده ای بوجود خواهد آمد البته باید به این نکته مهم توجه داشت که آزاد سازی قیمت ها به معنای رهاکردن کردن آنها نیست بلکه بدین معناست که قیمت تمام شده به کمک سندیکا،انجمن ها و اتحادیه های تولیدکنندگان کنترل شود و در نهایت با در نظر گرفتن منافعی معقول برای تولید کنندگان، آنها نیز به فروش کالایی خاص محدود نخواهند شد.

عسگراولادی با بیان اینکه هر نوع اقتصادی با محدودیت درتضاد است خاطر نشان کرد: در عرصه اقتصاد و حوزه قیمت گذاری ها باید بتوان با نوعی آزادی هدایت شده، نظارت ایجاد کرد طوری که حمایت از مصرف کننده هم از قلم نیفتد.

وی افزود: اگر بخشی از واحدهای تولیدی مربوط به صادرات است ضروری است با در نظر گرفتن بازارهای جهانی، نگاهی ویژه به آنها داشت تا توانایی رقابت سالم با تولیدکنندگان رقیب را به آنها داده باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: معتقدم اگر کالایی با دادن ۶ ماه ضرر در پی بدست آوردن بازار مناسب خود است نباید سد راهش شد بلکه باید آن را آزاد گذاشت بنابراین سد راه شدن در این موارد، فضای کسب و کار کشور را با مشکل مواجه خواهد ساخت.

منبع: خبرگزاری صداوسیما
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها