تغییر نام ردیف «پاداش‌های اتفاقی» در بودجه شهرداری؛ 45 میلیارد تومان در «اختیار شهردار تهران»

شورای شهر تهران امروز به ماندن تبصره‌ای در هزینه‌های سال آینده شهرداری تهران رای داد تا محمدعلی نجفی، شهردار تهران، ۴۵ میلیارد تومان «بودجه در اختیار» داشته باشد.

تغییر نام ردیف «پاداش‌های اتفاقی» در بودجه شهرداری؛ 45 میلیارد تومان در «اختیار شهردار تهران»
کد خبر: 158736
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| تنها حدود 7 ماه پس از رفتن قالیباف از شهرداری تهران، باز هم مسئله بحث بودجه های نظارت گریز که احتمال خاصه خرجی و خیر و بخشش بی حساب و کتاب در آن زیاد است، در شهرداری داغ شده، بودجه هایی که این بار با مصوبه شورای شهر داده می شود و نامش را "بودجه در اختیار" گذاشته اند.

شورای شهر تهران امروز به ابقای تبصره ای در ردیف های بودجه ای شهرداری تهران رای داد که در آن 45 میلیارد تومان "در اختیار شهردار" قرار می گیرد تا او به صلاحدید خود، این بودجه را خرج کند. شاید در مقایسه با بودجه 17 هزار و 500 میلیارد تومانی کل شهرداری این مبلغ، ناچیز به نظر برسد ولی مشکل جایی مشخص می شود که این بودجه در اختیار را شورای شهر به صورت قانونی در اختیار شهردار گذاشته است.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر در پاسخ به خبرآنلاین که چرا این بودجه اختصاص داده شده، توضیحی نداد. مجید فراهانی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر هم اعلام کرد این مسئله فردا مورد بررسی قرار می گیرد. تنها، ناهید خداکرمی، عضو دیگر شورای شهر بود که اعلام کرد این بودجه به صورت غیرشفاف در اختیار شهرداری قرار می گیرد و باز هم مناسبات مبهم مالی در این نهاد وجود خواهد داشت.

او همچنین گفت زمانی که شهرداری 52 هزار میلیارد تومان بدهی معوق دارد، معنی ندارد بودجه 45 میلیاردی را در اختیار شهردار قرار داد تا هر جا صلاح دانست، هزینه کند.

منبع: خبرآنلاین
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها