کد خبر: 158765
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

پرداخت ۱۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان

بهبهانی گفت: از ابتدای سال تا کنون حدود ۲۰ هزار و ۲۸۸ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شد.

پرداخت ۱۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان
کد خبر: 158765
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| فریدون بهبهانی مدیر شعب بانک کشاورزی استان تهران در نشست خبری، با اشاره به آخرین وضعیت ارائه عملکرد مدیریت استان تهران در حوزه اعتباری گفت: از ابتدای سال تا کنون حدود 20 هزار و 288 فقره تسهیلات به مبلغ 19 هزار و 440 میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 53 درصد رشد داشته است.

به گفته وی؛ امسال 4 هزار و 800 نفر از غرامت صندوق بیمه استفاده کردند و این امر بدان معناست که با وجود شرایط بحرانی و محدودیت منابع مالی، حمایت بزرگی از کشاورزان صورت گرفته است.

بهبهانی ادامه داد: در شرایط کنونی که بانک ها در شرایط نابرابری اقدام به جمع آوری سپرده های افراد می‌کنند، بانک دولتی موظف به رعایت نرخ سود شورای اقتصاد هستند که به دلیل مشکلات اخیر اقبال عمومی مردم به سرمایه گذاری در بانک های دولتی بیشتر شده است و اکنون 800 میلیارد ریال منابع مازاد داریم که به انضمام منابعی که تا پایان سال جمع آوری می شود، تسهیلات پرداخت خواهیم کرد.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات اعتباری از محل صندوق توسعه ملی بیان کرد: در سال های 95 و 96 تعداد 220 فقره تسهیلات از محل صندوق به اعتبار حدود 3 هزار و 219 میلیارد ریال در بخش کشاورزی با نرخ سود 14 درصد و صنایع تبدیلی 16 درصد پرداخت شد.

وی با اشاره به تاکید دولت در پرداخت تسهیلات واحدهای گلخانه ای، مکانیزاسیون و شیلات بیان کرد: پرداخت تسهیلات به واحدهای گلخانه ای یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 95 و 96 ، تعداد 201 فقره به ارزش بالغ بر هزار و 495 میلیارد ریال به منظور تاسیس واحدهای گلخانه ای پرداخت شد.

به گفته بهبهانی 50 درصد تسهیلات واحدهای گلخانه از محل صندوق توسعه ملی با نرخ 14 درصد و 50 درصد مابقی از محل بانک کشاورزی با نرخ 15 درصد پرداخت شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه سطح گلخانه های استان بیش از 135 هکتار است،بیان کزد: با توجه به بحران منابع آبی توسعه گلخانه‌ها تنها راه برون رفت از بحث کمبود منابع آبی و استفاده بهینه از منابع است .

به گفته وی؛ اگرچه 93 درصد مصرف آب در بخش کشاورزی استفاده می شود اما به دلیل شرایط خاص جمعیتی مصرف آب در استان تهران 44 درصد است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استان تهران رتبه نخست احداث گلخانه دارد، بیان کرد: تولید محصولات در فضای گلخانه نسبت به فضای باز؛کاهش قیمت تمام شده محصول و توسعه صادرات را در بر دارد.

بهبهانی درباه آخرین وضعیت اعتبار مکانیزاسیون گفت: برای خروج از کشاورزی سنتی پرداخت تسهیلات به مکانیزاسیون مورد توجه قرار گرفت که از ابتدای سال تاکنون 327 میلیارد ریال اعتبار به مکانیزاسیون اختصاص یافت، در حالیکه مجموع رقم پرداختی تا پایان سال 265 میلیارد ریال بوده است.

وی از پرداخت 11 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات به عشایر خبر داد و گفت: تا کنون 10 میلیارد ریال از این مبلغ در 29 فقره اعتبار با نرخ 4 درصد به عشایر پرداخت شده است.

476 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج پرداخت شد

بهبهانی با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج افزود: تاکنون 476 میلیارد ریال تسهیلات به 4 هزار و 602 نفر پرداخت شد و حدود 5 هزار و 66 نفر در سامانه ثبت نام کردند که هم اکنون در سطح شعبه در حال تکمیل مدارک خود هستند .

به گفته این مقام مسئول؛ اعتبار ابلاغی وام ازدواج برای سال 96، 457 میلیارد ریال بود که تاکنون میزان تسهیلات پرداختی بالاتر از این سقف است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هزار و 63 میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه های کوچک پرداخت شد، بیان کرد: تا کنون بیش از 623 میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های کوچکی که در سامانه بهینه یاب ثبت نام کردند، پرداخت شد در حالیکه اعتبار ابلاغی امسال 578 میلیارد ریال بوده است.

4 میلیون مرغ تخم گذار معدوم شد

مدیر شعب بانک کشاورزی استان تهران در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی به کشاورزان بیان کرد: در استان تهران 42 محصول تحت پوشش بیمه است که 18 مورد در زمینه باغات، 7 مورد دام،7 مورد محصولات زراعی، 7 مورد طیور و تمامی منابع طبیعی تحت پوشش بیمه هستند.

وی ادامه داد: از سال 86، پنج شرکت خدمات بیمه‌ای محصولات کشاورزی با 81 کارگزار تاسیس شد که متولی این صندوق بانک کشاورزی است.

بهبهانی حق بیمه دریافتی از کشاورزان در سال 96، 134 میلیارد و 3 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون میزان غرامت پرداختی به کشاورزان 706 میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت غرامت مرغداران ناشی از آنفولانزای حاد پرندگان بیان کرد: 45 واحد مرغداری در استان تهران به بیماری آنفولانزای حاد پرندگان مبتلا شدند که بدین منظور حدود 4 میلیون قطعه معدوم شده است.

این مقام مسئول مجموع میزان خسارت واحدهای مرغداری از مهر ماه به بعد 390 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بنا به تاکید وزیر جهاد کشاورزی 30 درصد این میزان پرداخت و مابقی پس از تخصیص اعتبار تا پایان سال در اختیار مرغداران قرار خواهد گرفت.

به گفته وی؛ میزان غرامت پرداختی هر قطعه مرغ تخم گذار براساس سن پولیت حداقل 8 هزار و 500 و حداکثر 15 هزار و 500 تومان است.

بهبهانی ادامه داد: بانک کشاورزی برای بخش بیمه محصولات به عنوان یک بخش حمایتی در اختیار کشاورزان است، در حالیکه سایر شرکت های بیمه‌ای به دلیل ریسک بالای بخش کشاورزی حاضر به بیمه محصولات کشاورزی نیستند، اما بانک کشاورزی با وجود محدودیت منابع مالی دولت، خود غرامت کشاورزان را پرداخت را می‌کند تا در آینده از دولت بگیرد.

به گفته وی؛ بانک کشاورزی حمایت همه گانه از مرغداران خسارت دیده را به عمل می آورد، به طوریکه اقدام به تقسیط بدهی آنها می‌کند تا تولیدکنندگان پس از گذراندن شرایط بحرانی اقساط خود را پرداخت کنند.

94 میلیارد ریال منابع از محل بخشودگی ،تعیین و تکلیف شد

مدیرعامل شعب بانک کشاورزی درباه آخرین وضعیت بخشودگی جریمه دیرکرد تسهیلات کشاورزان تا سقف 100 میلیون تومان، گفت: براساس بند (و) تبصره قانون بودجه مقرر شد کشاورزانی که کمتر از یک میلیارد ریال به بانک بدهکار هستند، در صورت پرداخت اصل بدهی خود، جریمه و دیرکرد آنها بخشوده و سود تسهیلات توسط دولت پرداخت خواهد شد.

به گفته وی؛ 94 میلیارد ریال منابع از محل تبصره بند (و) قانون بودجه بدهی کشاورزان تعیین و تکلیف شد.

بهبهانی ادامه داد: هر کشاورز بدهکار به بانک کشاورزی که به سبب شرایط نامناسب اقتصادی و آب و هوایی دچار خسران شده است، در صورت پرداخت 20 درصد بدهی خود، بانک مابقی اقساط و بدهی اش را تجمیع و تقسیط می‌کند.

این مقام مسئول در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه بانک کشاورزی ، بانک پیشرو در زمینه بانکداری الکترونیک محسوب می شود، افزود: هم اکنون بانک کشاورزی در سطح کشور 2 هزار شعبه دارد که همگی به صورت یکپارچه با یکدیگر کار می‌کنند و همواره به سبب وجود سیستم مهر گستر یکی از به روزترین سیستم بانکی در کشور مربوط به بانک کشاورزی است.

وی در خاتمه گفت: در صورت فراهم شدن ارتباط با دنیا، بانک کشاورزی تنها بانکی است که امکان برقرار ارتباط با سایر بانک‌ها در کشورهای مختلف را دارا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها