کد خبر: 158773
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

میرزایی نیکو خبر داد:

خانه احزاب پیشنهاد حذف کمیسیون ماده 10 احزاب را مطرح کرده است

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس گفت: حذف کمیسیون ماده 10 احزاب پیشنهاد خانه احزاب است؛ البته مصوبات خانه احزاب ارشادی است.

خانه احزاب پیشنهاد حذف کمیسیون ماده 10 احزاب را مطرح کرده است
کد خبر: 158773
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| قاسم میرزایی نیکو در خصوص اصلاح قانون احزاب و اضافه کردن تشکل‌های صنفی و تخصصی به این قانون، اظهار داشت: ماده واحده‌ای در خصوص قانون فعالیت احزاب تهیه شده که اضافه کردن یک بند به این قانون را که مربوط به تشکل‌های صنفی و تخصصی است را محقق می‌سازد تا تشکل های صنفی و تخصصی نیز بتوانند مراحل کاری خود را ذیل قانون احزاب ادامه دهند.

ماده واحده اضافه شدن تشکل‌های صنفی و تخصصی به قانون احزاب تا پایان سال در صحن بررسی می‌شود
عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معاونت قوانین مجلس اقدامات لازم را انجام داده است، بیان کرد: این ماده واحده 2 فوریتی ارائه نشده تا به دور از حواشی بررسی شود و امیدواریم تا پایان سال این اقدام انجام شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته‌ای در کمیسیون شوراها تشکیل شده و صباغیان مسئول آن است، افزود: آقای کواکبیان و وزارت کشور نیز دعوت شده‌اند و سه شنبه هر هفته جلساتی برگزار می‌شود که من نیز در این جلسات شرکت می‌کنم.

خانه احزاب پیشنهاد حذف کمیسیون ماده 10 احزاب را مطرح کرده است
میرزایی نیکو با بیان اینکه خانه احزاب نیز راجع به حدود و ثغور قانون احزاب جلسات و پیشنهاداتی را داشته که می تواند راهگشا باشد، ادامه داد: یکی از پیشنهادات خانه احزاب، حذف کمیسیون ماده 10 احزاب است؛ البته باید توجه داشت که مصوبات خانه احزاب ارشادی است و به خودی خود لازمیت اجرا ندارد.

نحوه به رسمیت شناختن احزاب و شیوه تاسیس حزب را صحیح نمی‌دانم
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گروه های مختلف به خوبی در خانه احزاب بحث و بررسی‌هایی را در خصوص قانون احزاب و کمیسیون ماده 10 احزاب داشته‌اند، گفت: نحوه به رسمیت شناختن احزاب و شیوه تاسیس حزب در وضعیتی که اکنون دارد، صحیح نمی دانم.

نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حضور دبیران کل احزاب ملی و استانی در کمیسیون ماده 10 احزاب، بدون حق رای باید مورد بازنگری قرار گیرد.

منبع: خانه ملت
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها