کد خبر: 158782
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

پوتین مریض شد!

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با وجود آنکه از اولین روز رسیدن به ریاست جمهوری بعد از پایان دولت بوریس یلتسین همواره خود را به عنوان یک نماد آمادگی جسمانی به رخ کشیده، اخیرا برای نخستین‌بار در دوران زمامداری‌اش به دلیل «ناخوشی و بیماری» چندین نشست و برنامه کاری خود را لغو کرده است.

پوتین مریض شد!
کد خبر: 158782
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| این لغو شدن‌ها یکسری گمانه‌زنی درباره توان بلندمدت ولادیمیر پوتین به عنوان رهبری که به خاطر قدرت جسمانی تحسین شده، به وجود آمده است.

روز دوشنبه اعلام شد که پوتین به این بهانه به سوچی نخواهد رفت و امروز نیز او از شرکت در نشستی درباره میکرو الکترونیک در کرملین خودداری کرده و فردا نیز در اجلاسی در مسکو به نام اجلاس Mentor 2018 حضور نخواهد داشت و هفته بعد هم به منطقه خاور دور روسیه سفر نخواهد کرد.

گزارش شده که پوتین در آخرین حضورش در انظار عمومی یعنی در نشست موسوم به «رهبران روسیه» در کرملین نشانه‌هایی آشکار از بیماری نشان داد. به عنوان مثال صدایش ضعیف و مغشوش بود و چند بار سرفه کرد.

در عین حال نشریه ایندیپندنت گزارش داد که چند روز پیش در سفری به سیبری به هنگام همراهی خبرنگار این نشریه با پوتین این علائم مشاهده شده بود. طی این مدت رئیس‌جمهور روسیه با دشواری سخنرانی‌های علنی خود را انجام داده، اشتباهاتی مرتکب شده و به نظر می‌رسید که تمرکزش را از دست می‌دهد.

روز سه‌شنبه دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین این صحبت‌ها درمورد جدی بودن بیماری پوتین را رد کرد. او گفت: پوتین در کرملین و یا در اقامتگاه تفریحی‌اش در نوو - اوگاریوو به کارش ادامه خواهد داد.

پسکوف تاکید کرد: هنوز پوتین برنامه کاری‌اش را ادامه می‌دهد اما در این برنامه کاری مساله سرماخوردگی پوتین لحاظ شده و شما صدای او را شنیده‌اید. در حال حاضر زمستان است و خودتان وضعیت را می‌دانید.

روز یکشنبه پسکوف مدعی شد پوتین به این دلیل جلساتش را لغو کرده تا بر حادثه سقوط هواپیمای مسافربری در ساراتوف تمرکز کند. با این حال عدم نشان دادن شفافیت سبب شده که شایعاتی تایید نشده در مسکو منتشر شود.

پوتین در تمام طول دوران رهبری خود در روسیه همواره روی مساله آمادگی جسمانی‌اش مانور داده و به عنوان مثال عکس‌هایی از بدن برهنه خود در هنگام شنا و یا پرداختن به جودو و یکسری اقدامات دیگر منتشر می‌کرد.

با این حال در حال حاضر رئیس‌جمهور روسیه 65 سال سن دارد و ممکن است نگاه مردم این کشور به پوتین به عنوان یک رئیس‌جمهور همیشه آماده تغییر کند.

اواخر سال 2012 نیز پوتین چندین سفر خارجی خود را لغو کرده و مدتی در انظار عمومی ظاهر نشد. پس از آن کرملین مدعی شد پوتین به سبب جراحت به هنگام ورزش این غیبت را داشته است.

منابع نزدیک به کرملین به روزنامه ایندیپندنت گفته‌اند که تردیدهایی درخصوص اینکه پوتین کمپین خود برای چهارمین دور ریاست جمهوری‌اش را برگزار کند به وجود آمده است.

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها