استاندار تهران عنوان کرد: حل مشکلات کارآفرینان و سرمایه گذاران در استان تهران/ نوسازی ۱۳۰۰ محله در برنامه دولت

استاندار تهران گفت: حل مشکلات کارآفرینان و سرمایه گذاران در استان تهران به عهده ما است و باید به سرمایه گذاران پاسخ صحیح، قطعی و صریح داده و مانع معطلی سرمایه گذاران شویم.

استاندار تهران عنوان کرد: حل مشکلات کارآفرینان و سرمایه گذاران در استان تهران/ نوسازی ۱۳۰۰ محله در برنامه دولت
کد خبر: 158799
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محمدحسین مقیمی استاندار تهران در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه مشکلات و موانع سرمایه گذاری در استان تهران در جلسات هفتگی در استانداری بررسی می شوند، گفت: برای جلوگیری از مهاجرت از روستاها باید با برنامه ریزی، موانعی که بر سر راه سرمایه گذاری در روستا ها وجود دارد،مرتفع شود.

وی با تاکید براینکه اساس برنامه ریزی‌ها در استان تهران تأمین رفاه و معیشت مردم است، عنوان کرد: وظیفه تحقق تولید و اشتغال مورد نظر مقام معظم رهبری به عهده ما مسئولان است و در کنار رعایت قانون و محدودیت ها باید به معیشت و رفاه مردم توجه شود.

مقیمی در ادامه به سه تصمیم اقتصادی رئیس جمهور که اخیرا ابلاغ شده است اشاره کرد و گفت: نخستین تصمیم رئیس جمهور جایگزینی خودروهای فرسوده تا سه سال آینده است و از آنجا که ۷۰ درصد آلودگی هوای تهران ناشی از خودروهای دودزا و فرسوده است با این تصمیم آلودگی هوای تهران به حداقل می رسد. همچنین با تحقق جایگزینی خودروهای فرسوده علاوه بر بهبود شرایط زندگی رانندگان و صاحبان ماشین های سنگین فرسوده ، سطح رضایتمندی در جامعه نیز افزایش می یابد.

استاندار تهران به تصمیم دولت در اجرای طرح بازآفرینی و بهبود بافت های فرسوده شهری اشاره کرد و افزود: قرار است با اجرای این طرح ۲۶۰۰ محله در بافت‌های فرسوده طی ۱۰ سال بازآفرینی شوند و در برنامه نخست آن ۱۳۰۰ محله قرار است نوسازی شود. در نخستین کلنگ زنی نیز اجرای طرح در ۱۰۰ محله آغاز شد که ۵۰ محله آن در استان تهران است.

وی ادامه داد: بازآفرینی بافت های فرسوده علاوه بر تحقق خواست مقام معظم رهبری در مقابله با حاشیه نشینی، موجب فعال شدن صنایع ساختمانی و افزایش اشتغال در حوزه ساختمان شده و ارتقای سطح زندگی و مقاوم سازی منازل را به دنبال دارد.

استاندار تهران در ادامه به نشست رئیس جمهور با استانداران کشور اشاره کرد و افزود: در این جلسه رئیس جمهور موضوعات مربوط به اشتغال را از جمله اشتغال روستایی وطرح کارورزی را به طور ویژه مطرح کردند .همچنین براساس دستور رئیس جمهور تا پایان تیرماه ۹۷ باید ۱۲ هزار میلیارد تومان در بخش اشتغالزایی سرمایه گذاری شود.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در خصوص اشتغالزایی و اجرای طرح تکاپو و اشتغال فراگیر تصریح کرد: براساس دستور رئیس جمهور همه کارگاه های تولیدی ،صنعتی و اقتصادی می توانند از ۲۵ بهمن ماه به کارورزان آموزش دهند و بیمه حوادث کارورزان نیز به عهده وزارت کار است.

استاندار تهران با اشاره به سهم استان تهران در ایجاد اشتغال گفت: در تحقق ۱۲۶ هزار نفر شغل در استان تهران همه دستگاه ها باید همکاری کنند و جلسات کارگروه اشتغال و ستاد اقتصاد مقاومتی در هفته های باقیمانده تا پایان سال منظم برگزار شود.

مقیمی در بخشی از سخنانش بر تعیین تکلیف طرح های سرمایه گذاری در استان تهران برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: حل مشکلات کارآفرینان و سرمایه گذاران در استان تهران به عهده ما است و باید به سرمایه گذاران پاسخ صحیح، قطعی و صریح داده و مانع معطلی سرمایه گذاران شویم.همچنین تحقق رفاه و معیشت در کنار توجه به قانون و محدودیت ها در اولویت است گفت:

استاندار تهران در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران با تأکید بر ضرورت تأمین رفاه و معیشت در جامعه گفت:با رعایت محدودیت ها و قانون در اعطای مجوز به طرح های اقتصادی باید بتوانیم تصمیماتی در راستای رفع مشکلات مردم اتخاذ کنیم.

استاندار تهران در ادامه با تاکید براینکه در این جلسات برای انجام کار می آییم و اگر طرحی قابل اجرا نباشد مطرح نمی کنیم گفت:اگر شرایط برای دفاع از طرح ها فراهم نباشد در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح نمی شود.همچنیندر محدودیت ها و کمبودها باید با اتخاذ روش های مدیریتی و برنامه ریزی علمی تصمیم بگیریم و با وجود مشکلات مختلف معیشت ،رفاه و اشتغال را تأمین کنیم در این صورت مدیریت اقتصادی محقق می شود.

مقیمی با بیان اینکه با رعایت محدودیت ها و قانون باید بتوانیم تصمیماتی در راستای رفع مشکلات مردم اتخاذ کنیم بر ضرورت توجه هریک از دستگاه ها بر زمانبندی های مشخص شده در اجرای تعهدات به منظور بررسی و اعطای مجوز به طرح های اقتصادی تأکید کرد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، همچنین در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که به ریاست استاندار تهران و با حضور محرابی مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت، معاونان استانداری تهران، رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان و اعضای ستاد برگزار شد، در ابتدای جلسه گزارش مشکلات اجرای برخی پروژه های اقتصاد مقاومتی در شهرستان فیروزکوه توسط طاهری ،فرماندار فیروزکوه ارائه شد.

همچنین براساس گزارش فرماندار فیروزکوه با رفع مشکلات پروژه های مطرح شده در حوزه اقتصادمقاومتی شهرستان؛ برای چهار هزار و ٢٥٦ نفر اشتغال مستقیم و ١١ هزارنفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می شود.

در ادامه نیز وضعیت چاه های آب در شهرستان فیروزکوه نیز بررسی شد و در خصوص تأمین آب پروژه های صنعتی و کشاورزی شهرستان تصمیم گیری شد.

همچنین با دستور استاندار مقرر شد، مشکلات پروژه ها و واحدهای شهرستان فیروزکوه در حوزه آبفا طی یک ماه مرتفع شود.

در ادامه مشکل پروژه ناحیه صنعتی در زمینه صنایع تبدیلی و کشاورزی و ایجاد نمایشگاه دائمی توانمندی های روستایی در شهرستان فیروزکوه نیز مطرح شد که با بررسی وضعیت حریم پروژه با دستور استاندار تهران مقرر شد؛ با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و فرمانداری فیروزکوه حریمی در محدوده این ناحیه مشخص شود تا امکان ایجاد نمایشگاه روستایی نیز فراهم شود.همچنین مشکلات طرح پرورش گل محمدی و ایجاد شهرک صنعتی نیز در شهرستان فیروزکوه در جلسه بررسی شد.در این جلسه همچنین مشکلات اجرای ٦ پروژه گردشگری و اقتصادی شهرستان شمیرانات در جلسه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها