کد خبر: 158822
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

از تصویب نشدن افزایش مالیات سیگار تا دستگیری جانشین جمشید بسم‌الله

امروز اتفاقات مهمی در حوزه اجتماعی کشور رخ داد. از عدم موافقت اعضای کمیسیون تلفیق با افزایش مالیات سیگار که خشم اعضای کمیسیون بهداشت و درمان را به دنبال داشت تا خبر دستگیری جانشین جمشید بسم‌الله.

از تصویب نشدن افزایش مالیات سیگار تا دستگیری جانشین جمشید بسم‌الله
کد خبر: 158822
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| اگرچه رئیس‌جمهور در آخرین گفت‌وگوی خبری‌اش درباره ثبات قیمت دلار، اطمینان داده بود، اما قیمت دلار هر روز بالاتر می‌رود تا جایی که امروز تلاش برای کنترل قیمت دلار وارد فاز برخورد با دلال‌های ارزی شد. رئیس پلیس آگاهی تهران اعلام کرد که در عملیاتی گسترده، دلالان و اخلالگران بازار ارز را شناسایی و دستگیر کرده است. او از دستگیری جایگزین جمشید بسم‌الله خبر داد و گفت: «مردی که در بازار جایگزین جمشید بسم‌الله شده بود، امروز در طرح پلیس دستگیر شد.»

در حالی که انتظار می‌رفت اعضای شورای شهر تهران در حین بررسی بخش هزینه‌ای بودجه شهرداری ، نسبت به وجود ردیف 45 میلیاردی با عنوان پاداش‌های اتفاقی واکنش نشان دهند، اعضا به ماندن تبصره‌ای در هزینه‌های سال آینده شهرداری تهران رأی داد تا محمدعلی نجفی، شهردار تهران، ۴۵ میلیارد تومان «بودجه در اختیار» داشته باشد. ناهید خداکرمی، عضو شورای در واکنش به این ردیف گفت: «این بودجه به صورت غیرشفاف در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد و باز هم مناسبات مبهم مالی در این نهاد وجود خواهد داشت. زمانی که شهرداری 52 هزار میلیارد تومان بدهی معوق دارد، معنی ندارد بودجه 45 میلیاردی را در اختیار شهردار قرار داد تا هر جا صلاح دانست، هزینه کند.»

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت سیگار در ایران یکی از ارزان‌ترین قیمت‌ها در مقایسه با سایر کشورهاست، با این وجود امروز خبر رسید که اعضای کمیسیون تلفیق مجلس با افزایش 13 درصدی مالیات بر سیگار مخالفت کرده‌اند. حسینعلی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دلیل این اتفاق را لابی قدرتمند دخانیات در کشور اعلام کرد.

طی هفته‌های گذشته موضوع طرح ترافیک حاشیه‌های زیادی داشته و هر خبری در مورد تغییر در طرح ترافیکی که 12 سال از اجرای آن می‌گذرد به سرعت در صدر اخبار قرار می‌گیرد. قائم‌مقام معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری امروز جزئیات دیگری در مورد طرح ترافیک داد و گفت: «سامانه‌ای معرفی خواهد شد که افراد نسبت به ثبت اطلاعات خودروی خود قبل از اولین ورود به محدوده طرح ترافیک اقدام کنند. در طرح جدید پیشنهاد شده آن دسته از خودروها که معاف از انجام معاینه فنی هستند چنانچه موفق به دریافت معاینه فنی برتر شده که نشان از کم آلایندگی خودرو دارد،مشمول۲۰ درصد تخفیف در پرداخت عوارض ورود به محدوده شوند. شهروندان می‌توانند با ایجاد یک حساب شهروندی، علاوه بر ثبت اطلاعات خود، از طریق شارژ مبلغی در این حساب نسبت به پرداخت عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک بصورت روزانه اقدام کنند.»

از ابتدای هفته تهرانی‌ها و اهالی چند شهر دیگر منتظر بارش برف و باران هستند. در همین راستا مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی امروز با اشاره به برقراری جو پایدار در غالب مناطق کشور طی فردا (۲۶ بهمن ماه) از ورود سامانه بارشی جدید در ساعات اولیه روز جمعه (۲۷ بهمن ماه) خبر داد. احد وظیفه در مورد پیش‌بینی شرایط جوی کشور گفت: «بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش یابی هوا امروز(۲۵ بهمن ماه) در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز غربی و مرکز، شمال شرق کشور بارش باران و در ارتفاعات، بارش برف ادامه دارد.»
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها