یک عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس در گفت و گو با اعتمادآنلاین:

بودجه محیط زیست تخصیص پیدا نمی‌کند/ محیط‌زیست نیازمند تبعیض مثبت در زمینه بودجه است/ جزو کشورهای ناپایدار از نظر زیست‌محیطی هستیم

یک عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست در مورد مشکلات حوزه محیط‌زیست تصریح کرد: در حال حاضر مشکل، بودجه در نظر گرفته‌شده برای محیط زیست نیست بلکه تخصیص یافتن آن است. باید اقدامی انجام داد تا بودجه محیط زیست به صورت 100 درصدی تخصیص پیدا کند.

بودجه محیط زیست تخصیص پیدا نمی‌کند/ محیط‌زیست نیازمند تبعیض مثبت در زمینه بودجه است/ جزو کشورهای ناپایدار از نظر زیست‌محیطی هستیم
کد خبر: 159140
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۸ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| عبدالکریم حسین‌زاده عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست در گفت‌و‌گو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به مشکلات زیست محیطی کشور، گفت: کشور در تمامی ابعاد زیست‌محیطی در حوزه آلودگی‌ها، در حوزه آب و هوا و سایر مسایل زیست محیطی مانند خشکی تالاب ها ، کمبود آب و مسایلی از این دست دچار مشکل است.

وی تاکید کرد: با توجه به تمام معضلاتی که وجود دارد هر میزان که ما در حوزه محیط زیست سرمایه‌گذاری و هزینه کنیم باز هم کم است. در استانداردهای توسعه پایدار ما جزو کشورهای پایدار به لحاظ زیست محیطی در دنیا نیستیم.

حسین‌زاده در خصوص اقدامات فراکسیون مطبوعش برای افزایش بودجه محیط زیست، اظهارداشت: پیشنهاداتی از سوی نمایندگان و نه اساسا از سوی فراکسیون محیط زیست داده شده است؛ اما باید دید در صحن کدام یک از این پیشنهادها رای می آورد.

این عضو کمیسیون عمران، خاطرنشان کرد: در حوزه زیست محیطی به نظر من تنها بودجه مهم نیست هر چند که بخشی از جدول ماده 12 و برداشت از صندوق بخشی برای حوزه‌های زیست محیطی در نظر گرفته شده بود اما موضوع این است که باید تلاش کنیم درصد تخصیص اعتبارات حوزه محیط زیست 100 درصد باشد.

حسین‌زاده تصریح کرد: اعتبارات در نظر گرفته می شود اما این درصد تخصیص بیش از20 یا 30 درصد نیست و باید ما یکسری تبعیض مثبت در حوزه زیست محیطی قائل شویم و تخصیص های این بخش را 100 درصد کنیم تا این مشکلات را بتوان حل کرد و مشکلات عدیده زیست محیطی پشت سر آن ایجاد نشود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها