کد خبر: 159183
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۷ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

گزارش میدانی اعتمادآنلاین از بازار نامنظم ارز در روز سقوط دلار

پاسخ صرافی‌ها به مردم: فروش نداریم

نرخ ارزهای رایج تهران امروز شنبه بعد از مدتی التهاب روند نزولی را در پیش‌گرفته است. طبق اعلام سایت‌های معتبر دلار امروز به پایین‌تر از 4700 رسید اما در بازار تهران نه تنها خبری از این قیمت نیست بلکه بسیاری از صرافی‌های چهارراه استانبول تهران ارزهای رایج بازار را می‌خرند ولی نمی‌فروشند.

پاسخ صرافی‌ها به مردم: فروش نداریم
کد خبر: 159183
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۷ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| نرخ دلار در بازار ارز ایران همچنان سرگردان است. هفته پیش نرخ دلار به مرز پنج هزار تومان رسید ولی اواخر هفته با ورود پلیسی بانک مرکزی به بازار ارز روند نزولی گرفت و امروز بالاخره نرخ کمتر از 4700 تومان برای دلار ثبت شد.

اما همچنان خرید ارز برای مردم کار راحتی نیست. تعداد قابل توجهی از صرافی‌های خیابان جمهوری و چهار راه استانبول امروز نیز ترجیح دادند تا صفحه نمایش نرخ ارز خود را خاموش کنند. صرافی‌هایی هم که صفحه نمایش را روشن نگه داشته بودند اکثراً تنها یک پاسخ به مشتریان خود درباره ارزهای رایج از جمله دلار آمریکا، یورو و لیر ترکیه می‌دهند: «فروش نداریم.»

نرخ ارز امروز در صرافی‌های فعال محدوده خیابان جمهوری و چهارراه استانبول بسیار متفاوت است. هرچند بسیاری از سایت‌های معتبر قیمتی حدود 4690 تومان برای فروش دلار ثبت کردند ولی در بازار تهران، صرافی دیده نمی‌شود که در صفحه‌نمایش خود نرخی کمتر از 4700 تومان را نشان دهند.

اما بااین‌وجود بازار دست‌فروش‌ها و دلال‌ها همچنان گرم است. درحالی‌که بسیاری از صرافی‌ها می‌گویند ارز برای فروش نداریم اما دست‌فروش‌های چهارراه استانبول دست رد به سینه مشتری‌ها نمی‌زنند و فقط می‌پرسند «چندتا می‌خواهی؟». لیر ترکیه را 1400 تومان و دلار آمریکا را 4800 تومان می‌فروشند.

جدای از اینکه صرافی‌ها ارزی را که روند نزولی در پیش گرفته است نمی‌فروشند، شیوه فروش آن‌ها نیز متفاوت است. برخی از صرافی‌ها سعی می‌کنند قوانین این روزهای بازار ارز را با وسواس کامل اجرا کنند. مدیر یکی از صرافی‌های خیابان جمهوری می‌گوید ما از تمام مشتری‌های خود کارت شناسایی معتبر و اطلاعات تماس دریافت می‌کنیم و برای هر بار فروش ارز به آنان فاکتور می‌دهیم، همچنین با ثبت اطلاعات آنان برای هر خرید شناسه ملی خریدار را از طریق پیامک برای آنان ارسال می‌کنیم.

این در حالی است که برخی صرافی‌های دیگر فقط با پول نقد ارز می‌فروشند و هیچ گونه مدرک و اطلاعاتی هم برای ثبت مشخصات از خریدار دریافت نمی‌کنند.

چهارشنبه هفته گذشته نیروی انتظامی وارد سبزه میدان و خیابان فردوسی شد وتعدادی از دلالان ارز را دستگیر و با ون‌های پلیس منتقل کرد. امروز نیز ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در دفاع از این اقدام گفته برخورد با اخلالگران اقتصادی در دنیا یک عرف و هنجار پذیرفته شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها