کد خبر: 159187
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

سایت خبری بلومبرگ معتقد است سال اول ریاست‌جمهوری را نمی‌توان قضاوت کرد؛

آیا آمارهای اقتصادی ترامپ واقعی است؟/ ترامپ چگونه موفقیت‌های گذشته را به نام خودش مصادره می‌کند؟

هیچ رئیس‌جمهوری در اولین سال ریاست‌جمهوری‌اش در رابطه با امور اقتصادی، چه خوب و چه بد، مسئول نیست. بلومبرگ نوشته است هنگامی‌که مفسران می‌خواهند اقتصاد دونالد ترامپ در سال جاری را چه بر اساس تحرک بازار، بدهی فدرال و یا تورم و بیکاری قضاوت کنند، باید به سال 2018 مراجعه کنند نه 2017. اگر این‌طور است چرا دونالد ترامپ ادعا کرد که 2.4 میلیون شغل از زمان انتخابات 2016 تا به امروز اضافه‌شده است؟ درحالی‌که این رقم شامل سه ماه آخر ریاست‌جمهوری باراک اوباما است.

آیا آمارهای اقتصادی ترامپ واقعی است؟/ ترامپ چگونه موفقیت‌های گذشته را به نام خودش مصادره می‌کند؟
کد خبر: 159187
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| درحالی‌که بعد از اجلاس داووس، واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در سخنرانی داووس حقایق را با دروغ تلفیق کرد، وب‌سایت خبری بلومبرگ نوشت که سال اول ریاست‌جمهوری هیچ‌کدام از روسای جمهور را نمی‌توان قضاوت کرد، مخصوصاً در امور اقتصادی.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از بلومبرگ، هیچ رئیس‌جمهوری در اولین سال ریاست‌جمهوری‌اش در رابطه با امور اقتصادی، چه خوب و چه بد، مسئول نیست، به نوشته بلومبرگ هنگامی‌که مفسران می‌خواهند اقتصاد دونالد ترامپ در سال جاری را چه بر اساس تحرک بازار، بدهی فدرال و یا تورم و بیکاری قضاوت کنند، باید به سال 2018 مراجعه کنند نه 2017.

اگر این‌طور است چرا دونالد ترامپ ادعا کرد که 2.4 میلیون شغل از زمان انتخابات 2016 تا به امروز اضافه‌شده است؟ درحالی‌که این رقم شامل سه ماه آخر ریاست‌جمهوری باراک اوباما است.

بلومبرگ می‌گوید باید از جایی شروع کنیم که شاخص‌ها در حال حاضر وجود داشته باشند و سپس به سیاست‌های اقتصادی رئیس‌جمهور ایالات‌متحده نگاه کنیم تا ببینیم شاخص‌ها چگونه نشان می‌دهند که اقتصاد رو به حرکت است.

تولید ناخالص داخلی 2.3 درصد است و بیکاری 4.1 درصد که بسیار پایین است. درحالی‌که تورم در ماه جاری بیش‌تر از حد انتظار بود، هنوز 2.1 درصد پایین است؛ و باوجود نوسانات اخیر، بازار سهام 21 درصد بالاتر از سال گذشته است.

برخی پیش‌بینی‌کنندگان نگران بودند که سیاست‌های صندوق بین‌المللی پول به تورم قابل‌توجهی منجر شود و این امر به‌طور مصنوعی بازار سهام را پمپا‍‍‍‍‍ژ کند؛ اما افزایش تورم هرگز رخ نداد. یکی دیگر از شاخص‌های اطمینان‌بخش، نرخ فقر است که 12.7 درصد است و نرخ نسبتاً پایینی است. این رقم در که سپتامبر 2017 منتشر شد، مربوط به سال 2016 است.

رئیس‌جمهور ایالات‌متحده مدعی شد که نرخ بیکاری پایین است. او درست می‌گوید که نرخ بیکاری برای زنان و اقلیت‌ها در پایین‌ترین حد تاریخی قرار دارد؛ اما لازم به ذکر است که این نرخ به‌طور مداوم از گذشته تا به امروز که او زمامدار دولت است، کاهش‌یافته است.

دونالد ترامپ توجه ویژه‌ای به نرخ فقر سیاه‌پوستان کرده است. از سال 2010 تا 2016، از 24.4 درصد به 21.8 درصد رسیده است. نرخ بیکاری سال گذشته سیاه‌پوستان از سال 2009 به‌طور پیوسته کاهش‌یافته است. در سال 2016 از 16.1 درصد به 7.9 درصد و تا سال 2017 به 6.8 رسیده است.

اما واشنگتن‌پست آمار دیگری را ارائه داده است. با توجه به آخرین اطلاعات ماهانه موجود در دفتر آمار کارگری، نرخ بیکاری در ماه دسامبر برای آمریکایی‌های سیاه‌پوست، 6.8 درصد ثبت‌شده بود. در ژانویه 2017 به 8.7 درصد کاهش‌یافته است.

درست است که بازار سهام از زمان ریاست‌جمهوری ترامپ بیش از 7 تریلیون دلار ثروت اضافه کرده است؛ اما این دستاوردها به‌طور گسترده به اشتراک گذاشته نمی‌شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها