نرخ زعفران نوسان خاصی نداشته است

عضو شورای ملی زعفران گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون نرخ زعفران نوسان خاصی نداشته و تنها تعداد محدودی از کشاورزان از افزایش یک میلیون تومانی نرخ پایه، سود برده‌اند.

نرخ زعفران نوسان خاصی نداشته است
کد خبر: 159235
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۷ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| علی حسینی عضو شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه قشر عظیمی از کشاورزان از اجرای طرح خرید توافقی زعفران بهره‌مند نخواهند شد ،گفت: اجرای این طرح در بلند مدت نمی‌تواند برای تمامی کشاورزان منفعتی داشته باشد، چراکه در ابتدای فصل برداشت، دلالانی که اقدام به خرید زعفران با قیمت نازل از کشاورزان می‌کنند، از سود حاصل از این طرح بهره مند می‌شوند.

وی افزود: تعدادی از عرضه‌کنندگان زعفران به سازمان تعاون روستایی، دلالان و واسطه‌هایی بودند که در ابتدای فصل با خرید زعفران از کشاورزان و نگه داری آن در انبارها، اقدام به عرضه محصول با اختلاف هر کیلو، یک میلیون تومان به سازمان تعاون روستایی کردند.

به گفته حسینی؛ اگرچه اجرای این سیاست می‌تواند منفعت کشاورزان را به دنبال داشته باشد، اما نحوه خرید آن مورد انتقاد تشکل‌ها است و سازمان تعاون روستایی با ارائه لیست خرید محصول، باید شفاف سازی کند.

عضو شورای ملی زعفران در پاسخ به این سوال که خرید توافقی زعفران تاثیری در افزایش نرخ پایه محصول داشته است یا خیر، بیان کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون نرخ زعفران نوسان خاصی نداشته است و تنها تعداد محدودی از کشاورزان از افزایش یک میلیون تومانی نرخ پایه سود برده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها