کد خبر: 159239
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۸ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

تنها بخشی از توطئه در کمپین انتخاباتی ترامپ روشن شده است

تحقیقات مولر همچنان ادامه دارد؛ نقش ترامپ برای دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چقدر است؟

اگرچه جرمی به نام توافق وجود ندارد؛ اما در قانون کیفری، همکاری با دیگران برای یک پایان غیرقانونی، به‌عنوان توطئه شناخته می‌شود. رابرت مولر از یک تئوری قانونی برای محکوم کردن متهمان در کمپین انتخاباتی ترامپ استفاده کرده است.

تحقیقات مولر همچنان ادامه دارد؛ نقش ترامپ برای دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چقدر است؟
کد خبر: 159239
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۸ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| 13 شهروند و 3 نهاد متهم به دخالت در انتخابات 2016 شدند و تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند. گزارش‌ها حاکی از آن است که آن‌ها به دونالد ترامپ کمک کردند تا در انتخابات برنده شود. بالاخره این اتفاق به برخی از سؤالات حقوقی مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 پاسخ می‌دهد؛ اما تعدادی از آن‌ها همچنان بی‌پاسخ هستند. یکی از واضح‌ترین سؤالات این است: آیا کمپین انتخاباتی ترامپ درگیر بوده یا خود دونالد ترامپ؟ متهمان به این سؤال پاسخ نمی‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از واشنگتن‌پست اگر اتهامات درست باشد، مطمئناً هرگونه شک و تردید در مورد اینکه روس‌ها در انتخابات دخالت کرده‌اند، برطرف می‌شود. ما ممکن است هرگز ندانیم که آیا نتایج انتخابات واقعاً تحت تأثیر قرارگرفته است (برخلاف آنچه ترامپ ادعا می‌کند، متهمان به این سؤال نیز پاسخ نمی‌دهند).

این محکومیت همچنین هر بحثی را درباره اینکه آیا توافق برای تأثیرگذاری در انتخابات می‌تواند یک جنایت باشد حل می‌کند. حامیان رئیس‌جمهور آمریکا اغلب ادعا می‌کنند که حتی اگر کمپین انتخاباتی با روس‌ها برای تأثیرگذاری بر انتخابات در ارتباط بودند، این فقط یک سیاست معمول است و نه یک جرم.

اگرچه جرمی به نام توافق وجود ندارد؛ اما در قانون کیفری، همکاری با دیگران برای یک پایان غیرقانونی، به‌عنوان توطئه شناخته می‌شود. رابرت مولر از یک تئوری قانونی برای محکوم کردن متهمان استفاده کرده است.

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، سؤال بزرگ پاسخ داده نشده است که آیا افراد کمپین در این توطئه نقش داشتند یا خود ترامپ؛ و پاسخ این است: ما هنوز نمی‌دانیم. اگر مولر شواهدی علیه اعضای کمپین دارد، آن‌ها متهم این پرونده نیستند؟

شاید- اما لزوماً نه. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که تحقیقات مولر در رابطه با دخالت روسیه هنوز کامل نشده است. دلایل متعددی برای مولر وجود دارد که دست خودش را به‌طور کامل رو نکند. اگر تحقیقات هنوز کامل نشده باشند، درحالی‌که تحقیقات زیادی درباره دیگر متهمان انجام می‌شود، دادستان‌ها می‌توانند تصمیم بگیرند که متهمان اولیه را محکوم کنند.

این روش می‌تواند منطقی باشد. محکومیت جمعه یک مرحله دراماتیک برای مابقی داستان است. در ابتدا تنها متهم کردن شهروندان روسی، فرصتی بود برای افرادی که بدون هیچ پایه و اساسی ادعا می‌کردند که مولر انگیزه سیاسی دارد. مولر جدی و گسترده بودن سوء رفتار را بدون هیچ‌گونه ابهام سیاسی نشان می‌دهد.

تضمین سیاسی مهمی در برابر هرگونه اقدام جهت اخراج مشاور ویژه باید ارائه شود. اگر تحقیق در مورد دخالت در انتخابات همچنان در حال انجام است، اتهامات جدید می‌توانند اضافه شوند. ادعاهایی مبنی بر اینکه متهمان نه‌تنها با یکدیگر، بلکه با افرادی که هیئت‌داوران می‌شناسند یا نمی‌شناسند نیز در ارتباط بودند، مطرح شده است.

این اتهام یک توطئه شگفت‌آور است. به نظر می‌رسد که توطئه گسترده‌ای صورت گرفته است و تلاش‌های جنایت‌کارانه برای پوشش آن انجام می‌شود. مولر ممکن است که تازه شروع کرده باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها