کد خبر: 159243
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۷ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت:

به افسران ضدفساد نیاز داریم

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: جامعه ایران به افسران ضد فساد نیازمند است و قوه قضاییه باید پناهگاه تولیدکنندگان باشد.

به افسران ضدفساد نیاز داریم
کد خبر: 159243
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۷ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| «سیدمحمدرضا مرتضوی» شامگاه شنبه در پانزدهمین جشنواره «تولید ملی؛ افتخار ملی» اضافه کرد: مشکل تولید کشور رفع نشده است اما برخی مسوولان خنجر را برداشته و گوشت نحیف تولید را می برند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی باید این مدیران خاطی را بخواهد و تنبیه کند

مرتضوی تاکید کرد مرشد کشورمان- رهبر معظم انقلاب- برای حل این مشکلات قیام کردند و باید گوش به فرمان رهبری باشیم و نمی شود در کشور هر کس ساز خود را کوک کند.

وی تاکید کرد نباید نسبت به فساد در جامعه بی تفاوت شویم.

راه نجات؛ تقویت تولید و اشتغال

دبیرکل خانه صنعت معدن و تجارت ایران تصریح کرد: راه نجات کشور و راه برون رفت از بحران حاضر، تقویت تولید و اشتغال است.

مرتضوی افزود: امروز مقوله تولید با یک بیماری مزمن روبروست و پذیرفته ایم مشکلات زیادی بر سر راه تولید وجود دارد اما همگی تکلیف داریم با وجود همه مشکلات به فعالیت ادامه دهیم.

وی بیان داشت: ما تولیدکنندگان اگر حتی به زندان بیفتیم و بدهکار شویم، تا آخر خط تولید ایستاده ایم اما این دلیل نمی‌شود که دیگران به وعده‌های خود عمل نکنند.

مرتضوی ادامه داد: در حالی که حاشیه سود تولیدکنندگان در کشور محدود است، شاهدیم پول ها و تسهیلات بانک ها برای پاساژسازی- و نه تولید- صرف می شود؛ آن هم پاساژهای برای فروش جنس خارجی بی کیفیت که این، بی رحمی و قطع ریشه خودمان است.

به گفته وی، مسیری که برخی بانک‌ها در پیش گرفته‌اند، به ورشکستگی ملی منجر می شود.

«آگاه باشیم نکبت بیماری های اجتماعی پشت در خانه های همه ماست و هیچ مسوول، بنگاه دار و کارخانه داری را از آن گریزی نیست و شاید اگر امروز برای آن چاره ای نیندیشیم، روزی به هیولا تبدیل شود».

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تاکید کرد با سود 28 درصدی تسهیلات برای تولید و هزینه های 30 درصدی تامین اجتماعی نمی توان تولید را سرپا نگه داشت.
مرتضوی تاکید کرد امروز باید برای به گردش درآوردن چرخ زندگی کارگران و رونق تولید و اشتغال تلاش کنیم.

ساماندهی بازارهای پولی- مالی و تخصیص درست منابع به موضوع اشتغالزایی و تولید از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.

پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (1396) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال».

پانزدهمین جشنواره «تولید ملی؛ افتخار ملی» شامگاه شنبه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

منبع: ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها