تشنج در جلسه علنی مجلس؛ صادقی: ما فکر می‌کردیم آرا در مجلس مخفی است/ امیرآبادی خطاب به مطهری: چون همفکر شماست نمی‌گذارید حرف بزنم؟

تذکر امروز امیرآبادی نماینده قم و عضو هیات رئیسه مجلس و در ادامه، دفاع محمود صادقی از خود طی تذکری، لحظاتی جو مجلس را متشنج کرد.

تشنج در جلسه علنی مجلس؛ صادقی: ما فکر می‌کردیم آرا در مجلس مخفی است/ امیرآبادی خطاب به مطهری: چون همفکر شماست نمی‌گذارید حرف بزنم؟
کد خبر: 159456
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۸ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محمود صادقی نماینده تهران و رییس فراکسیون شفاف سازی مجلس در تذکری با استناد به ماده 79 آیین نامه داخلی مجلس و در دفاع از خود با اشاره به تذکر امیرآبادی عضو هیات رئیسه مجلس گفت: همکار عزیزم آقای امیرآبادی در اظهاراتی گفته‌اند رییس فراکسیون شفاف سازی به بند شفاف سازی رأی نداده است. البته این اظهارات را در کانال احمدی نژاد نیز منتشر کرده و در فضای مجازی هم منتشر شده است.

وی تصریح کرد: ما فکر می‌کردیم رأی گیری در مجلس مخفی است اما مشخص شد اینطور نیست. من خوشحالم از اینکه مطالبه شفافیت و مبارزه با فساد تبدیل به یک مطالبه فراگیر در مجلس شده و از مصوبه کمیسیون تلفیق هم متشکرم. اما با استثنائاتی که برای این بند لحاظ شد از حیز انتفاع خارج شد. از جمله حساب‌های قوه قضاییه و نتیجه این شد که از لحاظ قانونی توجیه کردیم و لباس قانونی به عمل غیر قانونی قوه قضاییه پوشاندیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: الان مشخص شد که چرا فساد یک اژدهای 7 سر است. می‌خواهیم مصوبه ضد فساد داشته باشیم اما به یک مصوبه فساد زا تبدیل می‌شود و با اشخاصی از خارج مجلس هم صحبت‌ شد و با مذاکره‌ای که انجام شد این حرکت را عقیم و این حرکت را بر ضد خودش تبدیل کردند. لذا پیشنهاد می‌کنم قانون مستقلی در این زمینه تصویب شود.

صادقی افزود: البته با این حال که مصوبات پولی و بانکی سپرده گذاری را منع می کند اما دستگاه‌ها رعایت نمی‌کنند. پیشنهاد می‌کنم تا با همکاری کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات برای انضباط مالی و شفافیت سپرده‌گذاری دستگاه‌ها بخصوص آنجا که وجوه مال مردم مطرح است، با یک قانون مستقل آن را منع کنیم و مجلس یک بار هم که شده این اقدام را انجام دهد.

بعد از تذکر صادقی، امیرآبادی هم خواستار تذکر ماده 79 شد و گفت چرا گفته‌اند ما رأی‌ها را دیده‌ایم!

مطهری که اجازه تذکر 79 به امیرآبادی را نداده بود، خطاب به صادقی گفت: احیاناً خود شما رأإی‌تان را گفته‌اید و ایشان از روی صحبت خود شما این مطلب را گفتند.
درهمین حال امیرآبادی با صدای بلند خطاب به مطهری گفت: چون همفکر شماست نمی‌گذارید حرف بزنم من که عضو هیات رئیسه مجلس هستم اگر نتوانم صحبت کنم بقیه نمایندگان چطور می‌توانند!

مطهری خطاب به صادقی ادامه داد: چنین چیزی نبوده که رأی شما از اتاق فرمان گرفته شده باشد.

امیرآبادی که همچنان خواستار بیان تذکر ماد 79 ای خود بود، اظهارداشت: من متهم شده‌ام.

وی که همچنان معترض بود خطاب به مطهری تاکید کرد که حالا دو تذکر 79 ای دارم و دومی به خود شماست.


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها