کد خبر: 159531
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

رقابت یک کشیش ناشناس با مادورو

یک کشیش انجیلی ناشناس مبارزات خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا آغاز کرد.

رقابت یک کشیش ناشناس با مادورو
کد خبر: 159531
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| اعلام یک کشیش انجیلی برای حضور در مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا، نمونه دیگری از گسترش و رشد نفوذ مذهب در سیاست آمریکای لاتین است.

خاویر برتوچی، از سازمان مذهبی Gospel Changes در وب‌سایتی اعلام کرد: من می‌خواهم این ملت را به جایگاه بزرگتری برسانم، زیرا ارزش‌های عیسی مسیح در قلب هر یک از پیروان است.

این سازمان مذهبی خود را یک سازمان داوطلبانه غیر‌دولتی می‌داند که به دنبال گسترش ارزش‌های مسیحی است. غیر‌محتمل است که وی بتواند نیکلاس مادورو «نامحبوب» را که به دنبال انتخاب دوباره به عنوان رییس‌جمهور این کشور است، در انتخابات پیشرو به چالش بکشاند.

مادورو به دنبال پیروزی در انتخابات ۲۲ آوریل است که تا سال ۲۰۲۵ در قدرت باقی بماند. در این میان هنوز اپوزیسیون این کشور تصمیم واحدی درباره حضور در انتخابات اتخاذ نکرده است. اپوزیسیون بر این باور است که زمان کافی برای برگزاری کمپین‌های انتخاباتی منصفانه و جلوگیری از تقلب در انتخابات وجود ندارد.

از سوی دیگر کلمبیا اعلام کرده است که نتایج انتخابات پیش‌رو را به رسمیت نخواهد شناخت. برتوچی که هیچ گونه تجربه سیاسی ندارد، اعلام کرده است که بحران اقتصادی در ونزوئلا از جمله تورم بالا و کمبود مواد غذایی و دارویی می‌تواند به سرعت حل شود.

او گفته است که از کشورهای دیگر درخواست کمک خواهد کرد. این کشیش انجیلی افزوده است: امروز ما این رقابت را آغاز کرده و پیروز خواهیم شد.

موفقیت فابریسیو آلوارادو، خواننده مذهبی کلیسا در انتخابات ریاست‌جمهوری کاستاریکا و هم چنین افزایش حضور کاندیداهای مذهبی در انتخابات پیشروی اسالوادور توجه‌ها را بار دیگر به نقش رهبران مذهبی در آمریکای لاتین معطوف کرده است.

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها