آخوندی خبر داد:

دعوت از کوهنوردان فاتح اورست/ بررسی مناطق احتمالی فرود اضطراری

وزیر راه و شهرسازی گفت: علاوه بر بسیج کردن تمامی نیروهای امدادی هلال احمر، ارتش، سپاه و نیروهای بومی و محلی، از کوهنوردان حرفه‌ای برای بررسی قله‌ها دعوت شده است.

دعوت از کوهنوردان فاتح اورست/ بررسی مناطق احتمالی فرود اضطراری
کد خبر: 159567
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| عباس آخوندی در گفتگویی که دقایقی پیش در شبکه خبر داشت، با بیان اینکه از صبح امروز در محل وقوع حادثه حاضر است، گفت: تمام نیروهای امدادونجات در منطقه حضور دارند و نیروهای امدادی هلال احمر، ارتش، سپاه و همچنین از سازمان هواپیمایی کشوری در حال بازرسی محل احتمالی سقوط هواپیما هستند.

وی ادامه داد: بر اساس احتمالات، منطقه به ۳ قسمت تقسیم شده و از سمیرم به سمت یاسوج تمام ارتفاعات به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تمام شیارهای کوه ها و همچنین مناطقی که احتمال دارد جایگزین فرود اضطراری هواپیما باشد نیز، مورد بررسی قرار گرفته‌اند؛ ضمن اینکه در جاهایی که گفته شده موبایل روشن بوده نیز تجسس انجام شد، ولی به چیزی دست نیافتیم. به همین دلیل قرار است عملیات جست‌وجو از سمت قله‌های رشته کوه دنا مورد بررسی قرار گیرد.

آخوندی تصریح کرد: برای این منظور از کوهنوردانی که سابقه فتح قله اورست را دارند، دعوت شده که آنها نیز استقبال کردند. همچنین ساکنان محلی و بومی منطقه برای شناسایی محل احتمالی سقوط هواپیما در کنار نیروهای امدادی، هلال احمر و نیروهای مسلح بسیج شده اند.

به گفته وی، مناطقی که پس از بررسی لاشه هواپیما در آنجا یافت نشود، به تدریج از نقاط مورد تجسس حذف شده و گروه های امدادی زمینی با تمرکز بیشتر به نقاطی که احتمال حضور هواپیما در آنجا بیشتر باشد، اعزام می شوند.

آخوندی با بیان اینکه امکان استفاده از سیستم‌های ماهواره‌ای نیز وجود دارد، اظهار داشت: خود من نیز با بالگرد، برای گشت‌زنی بهتر در منطقه حاضر خواهم شد.

منبع: مهر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها