کد خبر: 159603
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۴ ۱۴:۲۶:۰۰
| |

مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»

اگر طرح «حضور اقلیت‌های دینی در شوراها» به مجمع ارجاع شده باشد باید بدون معطلی بررسی شود/ هر مصوبه اختلافی که به مجمع ارجاع شود باید حتماً تعیین تکلیف شود

مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است «اگر طرحی از طرف مجلس به مجمع ارجاع شده باشد مدت‌زمان زیادی طول نمی‌کشد که بررسی شود». اما سرنوشتی که برخی طرح‌ها در گذشته داشته‌اند این نگرانی را به وجود آورده است که طرح عضو اقلیت‌های دینی در شوراها هم به همان وضع دچار شود و عملا حضور سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای یزد، منتفی شده باشد.

اگر طرح «حضور اقلیت‌های دینی در شوراها» به مجمع ارجاع شده باشد باید بدون معطلی بررسی شود/ هر مصوبه اختلافی که به مجمع ارجاع شود باید حتماً تعیین تکلیف شود
کد خبر: 159603
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۴ ۱۴:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| طرح حضور اقلیت‌ها در شوراهای شهر که بعد از شکایت و رأی علیه سپنتا نیکنام در مجلس به جریان افتاد، به مورد اختلافی مجلس و شورای نگهبان تبدیل شد. بنابراین نمایندگان 24 دی‌ماه با اصرار بر خواسته خود آن را به مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تعیین تکلیف ارجاع دادند. بیشتر از یک ماه از آن زمان می‌گذرد و هنوز این طرح در جلسه مجمع تشخیص بررسی نشده است. مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» می‌گوید اگر طرحی از طرف مجلس به مجمع ارجاع شده باشد مدت‌زمان زیادی طول نمی‌کشد که بررسی شود. اما سرنوشتی که برخی طرح‌ها در گذشته داشته‌اند این نگرانی را به وجود آورده است که این طرح هم به همان وضع دچار شود.


طرح حضور اقلیت‌ها در شوراهای شهر در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرارگرفته است؟


نه هنوز نیامده است.

اطلاع دارید که چرا هنوز در دستور مجمع نیامده است؟


اصلاً نمی‌دانم که ارجاع شده است یا نه. من اطلاع ندارم باید از دبیر مجمع بپرسید که ارجاع شده است یا نه. اگر به مجمع آمده باشد که باید در دستور قرار بگیرد.

تا آنجا که من پیگیری کرده‌ام ارجاع شده است؟


از کجا پرسیده‌اید؟

از نمایندگان مجلس. پس اگر ارجاع شده باشد چه مدت طول می‌کشد تا در دستور قرار گیرد؟


اگر ارجاع شده باشد معطلی زیادی ندارد.

برخی مطرح می‌کنند که موارد اختلافی مجلس و شورای نگهبان اگر در دستور کار مجمع قرار نگیرد بعد از گذشت سه ماه موارد ارجاعی از دستور خارج می‌شوند و به عبارتی خودبه‌خود موضوع ارجاعی به نفع شورای نگهبان خواهد بود؟


نه چنین چیزی نداریم هر چیزی که به مجمع ارجاع شود باید در صحن مجمع تعیین تکلیف شود.

شما می‌گویید که اگر مورد اختلافی از مجلس به مجمع ارجاع شود، بررسی آن در جلسه مجمع تشخیص زمان زیادی طول نمی‌کشد. اما به‌عنوان نمونه استفساریه مجلس درباره نظارت شورای نگهبان را داریم که از سال گذشته تابه‌حال باوجود ارجاع در صحن بررسی نشده است؟


من از این موضوع اطلاع ندارم، اما حتماً پیگیری می‌کنم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها