کد خبر: 159690
|
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

علی‌اکبر اولیا در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

حرکت‌های خشونت‌آمیز مورد تأیید هیچ‌کسی نیست/ اگر ما جامعه را جامعه‌ای متفکر بدانیم باید از فرصت‌ها برای شنیدن حرف‌ها استفاده کنیم/ اقلیت و اکثریت باید تابع قانون باشند

علی‌اکبر اولیا، نماینده اصلاح‌طلب ادوار مجلس حرکت‌های خشونت‌آمیز را محکوم و تأکید کرد که این حرکت‌ها مورد تایید هیچ‌کدام از اعضای جامعه نیست اما در همین حال گفت نباید با جریان‌های فکری و اندیشه‌ای برخورد فیزیکی و حذفی صورت گیرد.

حرکت‌های خشونت‌آمیز مورد تأیید هیچ‌کسی نیست/ اگر ما جامعه را جامعه‌ای متفکر بدانیم باید از فرصت‌ها برای شنیدن حرف‌ها استفاده کنیم/ اقلیت و  اکثریت باید تابع قانون باشند
کد خبر: 159690
|
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| علی‌اکبر اولیا، نماینده اصلاح‌طلب ادوار مجلس حرکت‌های خشونت‌آمیز را محکوم و تأکید کرد که این حرکت‌ها موردتایید هیچ کدام از اعضای جامعه نیست اما در همین حال گفت نباید با جریان‌های فکری و اندیشه‌ای برخورد فیزیکی و حذفی صورت گیرد.

اولیا در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با بیان اینکه «طبیعی است در هر جامعه‌ای گرایش‌ها و فرقه‌های عقیدتی و فکری متفاوتی وجود داشته باشد» گفت: «ما از فرهنگ غنی برخورداریم و دین ما هم دین شنیدن همه حرف‌ها و انتخاب بهترین حرف‌هاست؛ بنابراین باید از این اتفاقات درس گرفت و برای برطرف کردن آن کوشید.»

اولیا اظهار کرد: «اتفاقاتی که در یکی دو روز اخیر در کشور افتاد اتفاقات تلخی بود که خوشبختانه خود دروایش هم انتساب آن را به خود رد و ابراز برائت کردند. قطعاً چنین اتفاقاتی قابل توجیه نیست و محکوم است، اما اگر ما جامعه را جامعه‌ای متفکر بدانیم باید از فرصت‌ها برای شنیدن حرف‌ها استفاده کنیم. ما نیاز داریم که جامعه را رشد دهیم و آنها را آماده شنیدن همه حرف‌ها بکنیم.»

او با تأکید بر اینکه «باید همه عقیده‌ها و فکرها نقد شود» افزود: «اکنون به نظرم بهترین فرصت است که این موضوع چه از نظر فکری و عقیدتی نقد شود و مورد تحلیل و کنکاش قرار گیرد. حالا بهترین فرصت است که این موضوع در سطح جامعه مطرح و از نظر فکری ریشه‌یابی شود و بگوید چه می‌خواهد و پاسخ به آنها هم مطرح شود.»

اولیا تصریح کرد: «قطعاً همه مردم چه اقلیت و چه اکثریت باید تابع قانون باشند و نظم و آرامش را حفظ کنند. اما در عین حال قطعاً با جریان‌های فکری و عقیدتی نباید برخورد فیزیکی و خشونت‌آمیز کرد.»

این نماینده اصلاح‌طلب سابق مجلس توصیه کرد: «اینجا مسئولیت صریح صداوسیما است که این موضوعات را به بحث بگذارد تا با فهم عمومی و با اجماعی که به وجود می‌آید مسائل حل‌وفصل شود و دیگر با چنین بحران‌هایی مواجه نباشیم.»

به کانال تلگرام اعتمادآنلاین بپیوندید
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها