آخرین اخبار سقوط هواپیمای مسافربری؛

ورود هیئت فرانسوی سازنده ATR به تهران/ ۳۲ پیکر از جانباختگان پیدا شد/ زمان دقیق انتقال پیکرها مشخص نیست

لاشه هواپیمای تهران‌-‌یاسوج در ارتفاعات دنا پیدا شد تا در چهارمین روز عملیات در این منطقه جستجو و انتقال پیکرهای مسافران ادامه داشته باشد، هیئت فرانسوی سازنده ATR نیز وارد تهران شده است.

ورود هیئت فرانسوی سازنده ATR به تهران/ ۳۲ پیکر از جانباختگان پیدا شد/ زمان دقیق انتقال پیکرها مشخص نیست
کد خبر: 159728
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۱ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| هواپیمای «ای تی آر ۷۲ - ۵۰۰ » متعلق به هواپیمایی آسمان ساعت هشت و ۵۴ دقیقه صبح یکشنبه هفته جاری از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت فرودگاه یاسوج «تیک آف» کرد و در حدود ۴۵ دقیقه بعد هواپیما از صفحه رادار ناپدید شد و مطابق اطلاعات اولیه سقوط آن در ارتفاعات دنا تایید شد.

مطابق آخرین اطلاعیه شرکت هواپیمایی آسمان یکی از مسافران پرواز تهران‌-‌یاسوج، از پرواز جامانده و تعداد مسافران هواپیمای سقوط‌کرده ۶۵ نفر بوده است.

پس از شنیدن خبر سقوط هواپیما گروه‌های امدادی به منطقه احتمالی اعزام شدند اما نامشخص بودن نقطه سقوط جستجوها را طی دو روز نخست حادثه بی‌ثمر کرد، در نهایت صبح روز سه شنبه بالگردهای سپاه موفق به یافتن لاشه هواپیما شدند.

پس از اعزام تیم های مختلف از جمله تکاوران ارتش، عملیات انتقال پیکر مسافران این پرواز روز گذشته آغاز و بالگرد‌ها به منطقه سقوط هواپیما اعزام شده‌اند. طبق آخرین اخبار به دلیل تاریکی هوا انتقال پیکرهای مسافران به امروز چهارشنبه موکول شده که امروز نیز شرایط جوی در منطقه نامساعد است.

منطقه کشف لاشه در حوزه جغرافیایی کهکیلویه و بویراحمد و در ارتفاعات نغول بوده است. این منطقه در جوار رشته‌کوه بلند دنا قرارگرفته است و با جغرافیای کوهستانی خود، استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد را به هم متصل می‌کند.

خانواده‌های مسافرین این هواپیما، در انتظار انتقال اجساد هستند.

آخرین اخبار سانحه هوایی
۰۹:۵۹ جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش: تکاوران ارتش در حال انتقال پیکرها به پایین قله هستند
امیر نعمتی در محل سقوط هواپیما در جمع خبرنگاران افزود: محل دقیق اجساد علامت گذاری شده و اجساد زمینی انتقال می یابد. وی با بیان اینکه دید در منطقه بسیار کم است، تکاوران تعدادی از اجساد را حمل می کنند و هم اکنون در حال پایین آمدن از کوه هستند.

نعمتی اظهار داشت: همه اجساد در منطقه سقوط یا با با فاصله ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر از محل لاشه هواپیماهستند. وی افزود: قرار بود که ۱۰۰ نیروی امدادی به محل لاشه هلی برد شوند اما شرایط جوی اجازه نداد. اکنون ۳۰ نفر در محل هستند که تنها ۱۰ نفر می توانند اجساد را حمل کنند و امکان حمل برای بقیه وجود ندارد.

۰۹:۵۳ رئیس ستاد بحران کشور: زمان دقیق انتقال پیکرها مشخص نیست
رئیس ستاد بحران کشور گفت: زمان دقیق انتقال پیکرها مشخص نیست. اسماعیل نجار اظهار داشت: در داخل دنا و ارتفاعات پوشیده از ابر است و امکان اینکه هلی کوپتری پرواز کند وجود ندارد.

رئیس ستاد بحران کشور افزود: ۶۶ جانباخته در این حادثه داشتیم و هنوز مشخص نیست چه تعدادی شناسایی شده است و آمارها متفاوت است و باید آمار از جانب ما اعلام شود. وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت جغرافیایی منطقه زمان دقیق اعلام انتقال پیکرها سخت است اما تا ۲۴ ساعت آینده بتوان تعدادی از پیکرها را منتقل کرد.

۰۹:۴۹ امیر حیدری: پیکرهای جمع‌آوری‌شده، سالم نیستند
فرمانده نیروی زمینی با بیان اینکه پیکرهای جمع آوری شده سالم نیستند و به صورت قطعات جدا از هم است، اظهار داشت:پس از رسیدن پیکرها به دامنه کوه، باید با آزمایش‌های تخصصی DNA پیکرها شناسایی شود. جزئیات اظهارات امیر سرتیپ کیومرث حیدری را اینجا ببینید.

۰۹:۴۹ برای انتقال پیکرها با بالگرد، آنها را به پشت قله انتقال می‌دهیم
شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: پیکرهای کشف شده را به پشت قله انتقال می‌دهیم تا در صورت امکان با بالگرد به پایین منتقل شود.

۰۹:۴۴ شرایط جوی در دنا نامساعد است
با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه هنوز امکان انتقال اجساد فراهم نیست و بالگردها نیز موفق به فرود در محل نشده اند. مه ارتفاعات محل سقوط هواپیما را فرا گرفته است و امکان هلی برد به ارتفاعات هنوز مهیا نیست. مشروح این گزارش میدانی از منطقه را اینجا بخوانید.

۰۹:۱۴ احتمال انتقال پیکرها از سی‌سخت
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با اشاره به شرایط نامساعد آب و هوایی در منطقه دنا بیان داشت: امروز در منطقه بارندگی داریم و منطقه پوشیده از ابر است.

۰۹:۰۵ رئیس ستاد بحران کشور از هلی برد نیروهای هیمالیا نورد به قله خبرداد
رئیس ستاد بحران کشور از هلی برد نیروهای هیمالیا نورد به قله خبر داد.

۰۹:۰۳ دلجویی آیت‌الله ملک‌حسینی از خانواده جانباختگان

۰۸:۵۵ حضور کوهنوردان شب گذشته در دمای منفی ۳۰ درجه
سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: کوهنوردان شب گذشته در دمای منفی ۳۰ درجه حضور داشتند و برودت هوای امروز در ارتفاعات باعث کندی عملیات شده است.

۰۸:۴۳ به دلیل شرایط نامساعد جوی؛ بالگرد ارتش موفق به فرود در دنا نشد
بامداد امروز فرمانده کل هوانیروز ارتش و فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز با یک فروند بالگرد ۲۱۴ از فرودگاه یاسوج به پرواز در آمدند تا انتقال پیکر جانباختگان را به انجام برسانند اما تلاش بالگرد ارتش برای فرود در قله پازن پیر دنا به دلیل ابرناکی و باد شدید ناموفق بود. جزئیات خبر را اینجا بخوانید.

۰۸:۳۲ ۲۴ تیم از کهگیلویه وبویراحمد پنج صبح امروز به محل لاشه اعزام شدند
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۴ تیم از کهگیلویه و بویراحمد در راه صعود از طریق سی‌‌خت به محل لاشه هواپیما هستند. بوعلی بیان داشت: نیروهای امدادی اعزام‌شده هنوز در مسیر هستند و بارش برف نیز در منطقه ادامه دارد.

۰۷:۲۹ وزش باد در دنا شدت می‌گیرد/ بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف است
کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روز چهارشنبه وزش باد در دنا شدت می گیرد و سامانه بارشی از غرب وارد استان می شود. فرامین افزود: مطابق آخرین داده‌ها، باد در سمت غربی منطقه سقوط شدت می‌گیرد و بارش‌های تناوبی را در منطقه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه سی سخت در اتفاع دوهزار متری از سطح در یا قرار دارد، گفت: لاشه هواپیما در ارتفاع چهار هزار و ۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و اختلاف ارتفاع این دو نقطه یکهزار و ۸۶۷ متر است بنابراین وقتی دما در سی سخت به منفی دو برسد در منطقه سقوط در صبحگاه این دما تا منفی ۱۵ درجه کاهش می‌یابد.

فرامین تصریح کرد: نوع بارش‌ها رگباری و به صورت باران و برف است اما درمنطقه به صورت بارش برف خواهد بود.

منبع: مهر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها