ولایتی در دیدار با وزیر امور خارجه اسپانیا:

بهم ریختگی منطقه بر کل اروپا تاثیر گذاشت

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل با بیان اینکه بهم ریختگی منطقه بر اروپا نیز تاثیر گذاشت، گفت:آماده تبادل نظر برای حل مسالمت آمیز مشکلات طبق قوانین بین‌المللی هستیم.

بهم ریختگی منطقه بر کل اروپا تاثیر گذاشت
کد خبر: 159732
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۱ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار با آلفونسو داستیس وزیر امور خارجه اسپانیا، گفت: رابطه ایران و اسپانیا یک رابطه قدیمی ۵۰۰ ساله است و ما خاطرات خوبی از رابطه با اسپانیا داریم.

وی گفت: روابط و همکاری های ما با اسپانیا هیچ گاه در دوران سخت و حساس جنگ تحمیلی تحت تاثیر حواشی قرار نگرفت و برای ما مهم است که دوستان قدیمی خود را فراموش نکنیم.

ولایتی ادامه داد: منطقه حساس ما نیاز به یک نوع مشارکت و محافظت همگانی جهانی برای حل مسائل مهم منطقه ای دارد و خوشحالیم از اینکه اروپا به طور عام و اسپانیا به طور خاص سیاست متفاوت و مثبتی نسبت به کشورهای منطقه ما دارند.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: آنهایی که حساسیت منطقه را نمی دانند بیشتر از ضرر به منطقه به خودشان ضرر وارد میکنند و امروز دیدیم که بعد از گذشت چندین سال که این منطقه از دخالت بیگانگان ضررهای زیادی داده است همه به این نتیجه رسیده اند که راه حل مشکلات منطقه ای سیاسی است و نه نظامی و اینکه باید سرنوشت منطقه را به مردم آنها واگذار کرد و از دخالت بیگانگان جلوگیری کرد.

وی افزود: دیدیم که بهم ریختگی منطقه ما بر کل اروپا و کشور شما هم تاثیر گذاشت، لذا آماده تبادل نظر برای حل مسالمت آمیز مشکلات طبق قوانین بین‌المللی هستیم تا منطقه به آرامش و ثبات برسد.

آلفونسو داستیس وزیر امور خارجه اسپانیا نیز در دیدار با علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن تسلیت در خصوص سانحه هوایی رخ داده در ایران، اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم روابط دو جانبه ایران و اسپانیا را هر چه بیشتر عمق ببخشیم. من با روحیه دوستی و گفتگو به ایران آمده ام و امیدوارم در سایه گفتگو ها به برقراری ثبات در منطقه و جهان کمک کنیم.

وی گفت: من با نظر شما مبنی بر همکاری و تبادل نظر با هدف تامین امنیت ثبات در آرامش جهان و منطقه موافق هستم به خصوص اینکه گفته شد اراده بر راه حل سیاسی و نه نظامی است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها