کد خبر: 159893
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۱ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

افشای برنامه دولت انگلیس برای طولانی‌تر شدن دوره انتقالی پسا برگزیت

رسانه‌های انگلیس روز چهارشنبه اعلام کردند که بر اساس اسناد افشاشده، دولت انگلیس به دنبال طولانی‌تر شدن دوره انتقالی پسا برگزیت است.

افشای برنامه دولت انگلیس برای طولانی‌تر شدن دوره انتقالی پسا برگزیت
کد خبر: 159893
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۱ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| در این اسناد که از سوی خبرنگاران نشریه تایمز دیده شده و فرازهایی از آن در رسانه‌های انگلیسی منتشرشده، آمده است: انگلیس معتقد است که مدت‌زمان دوره انتقالی بایستی بر اساس زمان آماده‌سازی و اجرای سازوکارهای جدیدی که آینده روابط دو طرف طبق آن شکل می‌گیرد تعیین شود. براین اساس انگلیس در حال حاضر با دوره انتقالی دوساله موافق است اما تمایل دارد که در این رابطه با اتحادیه اروپا بیشتر رایزنی کند.

هرچند نخست‌وزیر انگلیس در سخنرانی معروف سال گذشته خود در شهر فلورانس ایتالیا به طور صریح گفته بود که لندن با دوره انتقالی حداکثر دوسال موافق است، اما اسنادی که امروز منتشرشده نشان می‌دهد که این کشور آمادگی دارد تا هرزمانی که نیاز باشد روابط خود را با اتحادیه اروپا ادامه دهد.

روزنامه گاردین درگزارشی در این رابطه، تغییر موضع لندن را به لابی رهبران تجاری نسبت داده ونوشته است:آن‌ها می‌خواهند که دولت انگلیس به طولانی شدن دوره انتقالی پسا برگزیت چراغ سبز نشان دهد تا بر اساس آن این کشور به‌طور مؤثر عضو بازار مشترک و اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا باقی بماند.

میشل بارنیه مذاکره‌کننده ارشد برگزیت از سوی اتحادیه اروپا چندی پیش طی اظهاراتی در پارلمان اروپا گفته بود که انگلیس به‌طور رسمی تمایلی به طولانی شدن دوره انتقالی پسا برگزیت ندارد؛ چرا که این مساله سبب افزایش بدهی این کشور به اتحادیه اروپا می‌شود.

براساس آخرین گزارش‌های منتشره، بدهی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا در حدود 35 تا 39 میلیارد پوند تخمین زده‌شده است؛ بااین‌حال چنانچه این کشور بخواهد دوره انتقالی را بیشتر از دو سال کش دهد، این رقم افزایش پیدا خواهد کرد و منجر به بروز شکاف سیاسی در هیات دولت میان هواداران برگزیت و ماندن در اتحادیه اروپا خواهد شد.

منابع انگلیسی می‌گویند که در پی انتشار این خبر، 62 تن از نمایندگان حزب محافظه‌کار انگلیس ازجمله 4تن از کارکنان دولت وتعدادی از مسئولین پیشین کابینه، نامه‌ای را خطاب به «ترزا می» امضاء کرده و مخالفت خود را با طرح طولانی شدن دوره انتقالی پسا برگزیت اعلام کرده‌اند.

بااین‌حال امروز «ترزا می» طی سخنانی در مجلس عوام اظهار داشت که او می‌خواهد اطمینان حاصل کند این کشور در دوره پسا برگزیت از روابط تجاری مطلوبی با اتحادیه اروپا برخوردار باشد.

بر اساس برنامه اعلام‌شده، انگلیس در ماه مارس سال 2019 میلادی به‌طور رسمی از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد اما تا حدود دو سال بدون اینکه هیچ نقشی در نهادهای تصمیم‌گیری اروپایی داشته باشد بایستی از قوانین این نهاد تبعیت کند.

منبع: ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها