ورود نیروهای دفاع مردمی به عفرین سوریه توسط یگان های مدافع خلق تایید شد

نوری محمود سخنگوی یگان‌های مدافع خلق، ورود نیروهای مردمی را به عفرین سوریه برای مقابله با تجاوز نظامی ترکیه تایید کرد.

ورود نیروهای دفاع مردمی به عفرین سوریه توسط یگان های مدافع خلق تایید شد
کد خبر: 159894
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۱ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محمود روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، پس از مقاومت اسطوره ای نیروهای ما در مقابل تجاوز ترکیه و گروه های تروریستی و هم پیمان از جمله داعش و تحریرالشام و شکست سنگین انسانی و تجهیزاتی آن ها، یگان های مدافع خلق از دولت و ارتش سوریه برای انجام وظیفه و مشارکت در دفاع از عفرین و مرزهای این کشور در قبال این اشغالگری شدند.

وی ادامه داد: دولت سوریه به این دعوت لبیک گفت و یگان های نظامی روز سه شنبه برای استقرار در خطوط دفاع از مرزها و مشارکت در تمامیت ارضی کشور، وارد عفرین شدند.

این درحالی است که ترکیه همزمان با ورود این نیروها به عفرین، برای جلوگیری از آن ها این شهر را بمباران کرد.

مسئولان ترکیه روز گذشته (سه شنبه) چند بار اعلام کردند که از ورود نیروهای دفاع مردمی به عفرین جلوگیری شده است.

ارتش ترکیه از یک ماه پیش عملیات موسوم به «شاخه زیتون» را در عفرین در شمال سوریه آغاز کرد. براساس اعلام رسانه های ترکیه در جریان این عملیات بیش از 6 هزار نیروی نظامی این کشور مشارکت دارند.

دولت آنکارا هدف از این عملیات اشغالگرانه را نابودی عناصر «حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک)، «حزب اتحاد دمکراتیک سوریه» (پ.ی.د) و «یگان‌های مدافع خلق سوریه» (ی.پ.گ) در عفرین بیان کرده است.

مقام‌های آنکارا، شاخه نظامی حزب اتحاد دمکراتیک سوریه (ی.پ.گ) را متهم می کنند که با حزب کارگران کردستان ترکیه همکاری دارد و آن را شاخه سوری این گروه می نامند.

منبع: ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها