مدیرکل آمریکای وزارت خارجه تاکید کرد :

آمادگی کامل ایران برای کمک به ملت و دولت ونزوئلا

دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه گفت: دولت و بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران در جهت کمک به ملت و دولت ونزوئلا برای عبور از شرایط فعلی آمادگی کامل دارد.

آمادگی کامل ایران برای کمک به ملت و دولت ونزوئلا
کد خبر: 159911
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محمد کشاورز زاده، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه گفت: دولت و بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران در جهت کمک به ملت و دولت ونزوئلا برای عبور از شرایط فعلی آمادگی کامل دارد.

او که به منظور رایزنی با مقام های ونزوئلایی در کاراکاس به سر می برد، شامگاه گذشته در دیدار با ویلمار سوتلدو معاون اقتصادی رئیس جمهوری ونزوئلا این مطلب را بیان کرد.

طرفین در این دیدار با اشاره به روابط مناسب سیاسی و اقتصادی دو کشور و اراده طرفین جهت گسترش همکاری ها در ابعاد اقتصادی، بر لزوم تدوین راهکارهای مناسب جهت ورود به عصر جدیدی از همکاری های تجاری - اقتصادی تاکید کردند.

بر اساس تفاهم های انجام شده مقرر شد نقشه راه روابط اقتصادی دو کشور با هدف ایجاد تحرک جدید در این بخش از روابط از طریق هم اندیشی کارشناسان و متخصصان طرفین طراحی و جهت اجرا به مقامات ارائه شود.

در این ملاقات موضوعات مربوط به چگونگی فعالیت شرکت های ایرانی در ونزوئلا و وضعیت پروژه های اجرا شده از سوی این شرکت ها مورد بررسی قرار گرفت.
طرفین با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک در تهران، اعلام کردند تا پیش از برگزاری این نشست نقشه راه روابط نهایی و در اجلاس یاد شده به امضا خواهد رسید.

کشاورز زاده در این ملاقات با اشاره به تلاش آمریکا جهت ایجاد برخی مشکلات برای کشورهای ناهمسو از جمله کشور ونزوئلا، آمادگی کامل دولت و بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران را جهت کمک به ملت و دولت ونزوئلا برای عبور از شرایط فعلی اعلام کرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری ونزوئلا با اشاره به برخی پروژه های انجام شده از سوی شرکت های ایرانی در سال های گذشته، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی بوده که در سال های گذشته به انتقال تکنولوژی در ونزوئلا کمک کرده است.

وی ضمن تمجید از پشتکار و جدیت ملت ایران در راستای مقابله با تحریم ها و رسیدن به خودکفایی در ابعاد مختلف اعلام کرد اکنون نوبت ملت ونزوئلا است که در مسیری که مردم ایران گام برداشتند حرکت کرده و وابستگی اقتصاد به نفت را کاهش دهد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها