فرمانده پلیس تهران:

در ماجرای خیابان پاسداران می‌توانستیم با آرپی‌جی به منزل فرد موردنظر حمله کنیم اما نخواستیم / برای راننده اتوبوس درخواست اعدام داریم/فردی که برای نیروی انتظامی خط و نشان می کشید در زندان پاسخش را خواهد دید

فرمانده پلیس تهران گفت: حتی در نحوه دستگیری ها هم بگونه ای اقدام کردیم که جان کسی گرفته نشود حتی جان آشوبگران حفظ می شد، اما فردی که برای نیروی انتظامی خط و نشان می کشید در زندان پاسخش را خواهد دید. وقتی تیغ قانون روی گردن اینها قرار گیرد می فهمند که نباید خط و نشان بکشند.

در ماجرای خیابان پاسداران می‌توانستیم با آرپی‌جی به منزل فرد موردنظر حمله کنیم اما نخواستیم / برای راننده اتوبوس درخواست اعدام داریم/فردی که برای نیروی انتظامی خط و نشان می کشید در زندان پاسخش را خواهد دید
کد خبر: 159933
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| حسن رحیمی، فرمانده پلیس در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در باره حوادث روزهای اخیر تهران توضیح داد.

وی گفت: منشا­درگیری های روز گذشته به بیست و نهم ماه قبل بر می گردد.

او ادامه داد: وقتی گشت موتوری پلیس به­ دو پراید در سطح شهر مشکوک می شود دستور ایست می دهد اما خودروها با بی توجهی برسرعت خود­ می افزایند و متواری می شوند و­پس از دقایقی تعقیب و گریز یکی از خودروها به محاصره نیروی انتظامی در می آید و در این هنگام راننده این خودرو به خودروی مظنون دوم پناه می برد که در نهایت خودروی دوم هم متوقف می شود و سرنشینان آنها متواری می شوند و خودرو ها به کلانتری ۱۰۳ گاندی برده می شود.

رحیمی افزود: پس از توقیف خودروها، فردی به کلانتری ۱۰۳ مراجعه می کند و گزارش اعلام سرقت خودروی پرایدی با مشخصات خودروی توقیف شده می دهد بلافاصله نیروهای ما او را بازداشت و پس از تشکیل پرونده راهی دادسرا می کنند.

وی افزود:اما در طول مسیر یک دستگاه پژوه ۴۰۵ مسیر را می بندد و با یورش به سمت خودروی انتظامی و مورد ضرب و شتم قرار دادن مامورین دو متهم را فراری می دهند. در طول این اقدام یکی از متجاوزین دستگیر می شود و بقیه فرار می کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: ساعت ۱۲ روز بعد از حادثه حدود ۶۰ نفر از طرفداران و اعضای فرقه ای خاص، جلوی کلانتری ۱۰۳ پاسداران تحصن می کنند و خواهان آزادی متخلف ­و ضارب می شوند ، این روند تا ساعت ۵ عصر منجر به مسدود شدن خیابان پاسداران توسط این افراد می شود. آنها حتی با مردم عادی که قصد تردد داشتند هم درگیر و اقدام به ورود به کلانتری می کنند اما با تیراندازی هوایی نیروهای انتظامی ، تعدادی از آنها دستگیر و تعدادی به خانه های گلستان هفتم پاسداران پناه می برند.

رحیمی تصریح کرد: تعداد زیادی از افراد بازداشت شده کسانی هستند که ماه قبل مقابل زندان اوین تجمع و خواهان آزادی چند زندانی شده بودند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: نیروی انتظامی ، مقتدرانه ­خیابان پاسداران را از آشوبگران و اراذل پاکسازی کرد.

رحیمی افزود: بنیان و آغاز آشوب اصلی خیابان پاسداران از لحظه برخورد عامدانه یک دستگاه اتوبوس با نیروهای انتظامی و شهادت ۳ تن از سربازان و مجروح شدن ۹ نفر از نیروهای انتظامی بود که پس از آن ۲ نفر از سرکردگان دراویش ساکن در خیابان هفتم برای مذاکره به کلانتری آمدند ، آنها ابتدا گفتند: این اراذل هیچ گونه ارتباطی با ما ندارند اما برای پایان یافتن غائله آماده همکاری و صحبت با شورشیان هستند ، آنها پس از ۲ ساعت دوباره بازگشتند اما حرفی برای متقاعد سازی ما نداشتند اینجا بود که نیروی انتظامی ،​ مقتدر و توانمند وارد عمل شده و گردانندگان و عاملان اصلی آشوبهای خیابانی را در عرض ۲ ساعت بازداشت و محل را پاکسازی کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: بزرگترین حامی اغتشاش گران خیابان پاسداران ، سایت ها و شبکه های اجتماعی خارجی بوده اند.

او ادامه داد: در مدیریت اغتشاشات شهری ، اصلی ترین بخش ، ایجاد امنیت و آرامش مردم است و در این مورد خاص هم مفتخریم که نیروی انتظامی اجازه نداد قطره ای خون از بینی شهروندی ریخته شود، همه آسیبها و خسارتهای مالی را هم آشوب گران به مردم وارد کردند نه نیروی انتظامی ، درایت و رفتار مدبرانه را نباید مماشات معنی کرد. ما می توانستیم با یک آر پی جی منزل مورد نظر را نابود کنیم اما با اقتدار و درایت رفتار کردیم.

رحیمی گفت: ما باید صف مردم را از اغتشاش گران و اراذل و معاندین نظم و امنیت جدا می کردیم ، ما پلیس مردم محور هستیم.

او افزود: حتی در نحوه دستگیری ها هم بگونه ای اقدام کردیم که جان کسی گرفته نشود حتی جان آشوبگران حفظ می شد، اما فردی که برای نیروی انتظامی خط و نشان می کشید در زندان پاسخش را خواهد دید. وقتی تیغ قانون روی گردن اینها قرار گیرد می فهمند که نباید خط و نشان بکشند.

فرمانده نیروی انتظای تهران بزرگ تصریح کرد: راننده اتوبوسی که اقدام به زیر گرفتن نیروهای انتظامی کرد دارای پرونده های قضایی سنگین و سالها با فرقه ی نامبرده همکاری و رفت و آمد داشته است . توقع من اینست که این فرد ضد انقلاب داعشی در حداقل زمان ممکن به آنچه سزاوار است یعنی اعدام برسد.

رحیمی در برآورد حجم تخریب اموال عمومی عنوان کرد: ۲۶ دستگاه خودروی شخصی توسط آشوبگران تخریب و ۱۹ پلاک منزل واحد مسکونی هم مورد تجاوز و تخریب واقع شده است.

منبع: واحد مرکزی خبر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها