کد خبر: 159976
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۴ ۰۶:۵۶:۰۰
| |

واعظی آشتیانی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» یکی از راه‌های جلب اعتماد عمومی است/ باید تکلیف ثروت‌های نامشروع و بادآورده مشخص شود

امیررضا واعظی آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا طرح جدید نمایندگان مجلس برای «اعاده اموال نامشروع مسئولان» را در جهت جلب اعتماد عمومی دانست اما در همین حال تأکید کرد باید این قانون پس از تصویب به‌درستی اجرا شود.

طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» یکی از راه‌های جلب اعتماد عمومی است/ باید تکلیف ثروت‌های نامشروع و بادآورده مشخص شود
کد خبر: 159976
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۴ ۰۶:۵۶:۰۰
اعتمادآنلاین| امیررضا واعظی آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا طرح جدید نمایندگان مجلس برای «اعاده اموال نامشروع مسئولان» را در جهت جلب اعتماد عمومی دانست اما در همین حال تأکید کرد باید این قانون پس از تصویب به‌درستی اجرا شود.
او در گفتگو با اعتمادآنلاین اظهار کرد: «طرح نمایندگان مجلس برای بازگرداندن اموال نامشروع مسئولان یکی از راه‌های اعتمادسازی برای مردم است. مردم خیلی زودتر از اینها منتظر چنین تصمیمی از طرف نمایندگان خود بودند تا تکلیف ثروت‌های بادآورده مشخص شود.»
این فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: «عده‌ای از مسئولان در همه این سال‌ها ثروت‌اندوزی کرده‌اند و از رانت‌خواری، رشوه‌خواری و یا سوءاستفاده از موقعیت‌ها و مناصبی که داشتند مال حرام جمع کردند؛ بنابراین مصوبه مجلس ضمن اینکه اعتمادسازی برای افکار عمومی است صرفاً نباید در حد یک قانون بماند.»
واعظی آشتیانی توضیح داد: «مرحله اول قانون سازی است، مرحله دوم و مهم آن اجرای درست قانون است. شاید یکی از مسائلی که مردم از آن رنج می‌برند و جزو مطالبات آنان است چگونه اجرا کردن قانون و اجرای آن توسط افراد شایسته است. قانون توسط آدم ناشایست هیچگاه نمی‌تواند اجرا شود، افراد شایسته باید قانون را اجرا کنند؛ افرادی که خود مقید به قانون‌مداری باشند و مقید به این باشند که قانون تحت هر شرایطی اجرا شود نه اینکه قانونی باشد و در ویترین خاک بخورد.»
او تأکید کرد: «وقتی این قانون تصویب شد مجلس باید وظیفه نظارتی بر اجرای قانون را دنبال کند و از مسئولین ذی‌ربط بخواهد با کسانی که اموال نامشروع به دست آوردند برخورد شود.»
این فعال سیاسی اصولگرا با تأکید بر اینکه «بخش قابل‌توجهی از فاصله طبقاتی موجود در کشور به دلیل ثروت‌های نامشروع است» گفت: «باید ثروت‌ها زلال شود، باید ثروت‌های بادآورده و ثروت‌هایی که با رانت به وجود آمده تعیین تکلیف شوند.»
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها