کد خبر: 159986
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه:

باید از تشکیلات حزبی برای کمک به دولت استفاده کنیم

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه گفت: احزاب منتقد به ما کمک کنند و نظرشان را بگویند. باید انتقاد احزاب منتقد را به رسمیت بشناسیم.

باید از تشکیلات حزبی برای کمک به دولت استفاده کنیم
کد خبر: 159986
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محمدباقر نوبخت در همایش شاخه فرهنگیان و سالانه استان تهران اعتدال و توسعه گفت: خوشحالم از اینکه بین خدمت‌گزاران قوه مجریه کسی هستم که در جریان حزب قرار می‌گیرم در این جلسات کاستی‌ها و مشکلات مطرح می‌شود و مخصوصا اشخاصی که با رای خودشان در شکل گیری دولت تدبیر و امید نقش داشتند مسائلی را مطرح می‌کنند که باید به آنها رسیدگی کنیم.

او تاکید کرد: امروز این جا هستم تا مشکلات شما را بشنوم و از شما توقع دارم که من را کمک کنید.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه گفت: اگر پیگیری و مقاومت شما نبود مشخص نبود که ما امروز مسئولیت قوه مجریه را بر عهده بگیریم. دولت در حال حاضر حزب اعتدال و توسعه نیست و ما از کسانی که در سپهر سیاسی ایران ستاره بودند برای حضور در دولت دعوت کردیم، دولت با همکاری جریان اصلاحات و اعتدال شکل گرفت.

نوبخت ادامه : دولت با عقبه مردم شکل گرفته است، در ۲۹ اردیبهشت ماه مردم در صفوف طولانی قرار گرفتند و رای دادند. در دیگر کشورهای جهان که رأی‌گیری ریاست‌جمهوری ایران برگزار شد همان فردی از صندوق بیرون آمد که در داخل انتخاب شده بود.

او تاکید کرد: یک اتاق فکر لازم است و باید عقبه تشکیلاتی داشته باشیم که دولت اصلاحات هم همین گونه بود. این دولت از حمایت مردمی برخوردار است و من به عنوان جزئی از دولت می‌گویم باید از تشکیلات حزبی برای کمک به دولت استفاده کنیم.

نوبخت گفت: از ما توقع دارند که کمک‌شان کنیم و به حق است، مطالبات زیاد است مثلا در مورد خشکسالی سال آینده انتظار این است که ما راه‌حل پیدا کنیم. من به عنوان یک فرد مگر چقدر توانایی فکری دارم؟ درست است که سمت سازمانی دارم اما این حزب است که به دولت کمک می‌کند.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با اشاره به روند بررسی بودجه سال ۹۷ در مجلس شورای اسلامی گفت: از مجلس مستقیما پیش شما آمدم، سال ۹۲ که ما دولت را تحویل گرفتیم بودجه ۲۱۰ هزار میلیارد تومان بود و امروز بودجه ۳۴۶ هزار میلیارد تومان است. بودجه طی این سال ۶۵ درصد افزایش پیدا کرد.

او ادامه داد: درآمد نفتی ما تقلیل کرده است و بودجه در مقایسه با چهار سال قبل نصف شده است و بودجه آموزش و پروش از ۱۴ هزار میلیارد تومان به ۳۴ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه خاطرنشان کرد: دو برابر کردن حقوق فرهنگیان عدد بسیار ناچیزی است ما هم خودمان می‌دانیم. ما امروز رشد ۷ درصدی اقتصاد را داریم اما کجا رفاه تامین کرده‌ایم؟ هنوز ما بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بیکار در کشور داریم چه باید انجام داد؟

وی افزود: متاسفانه نتوانسته‌ام برای اعضای حزب وقت بگذارم زیرا زیر آوار کارها و مشکلات مانده‌ام از شما عزیزان می‌خواهم من را کمک کنید.

نوبخت افزود: این دولت با تفکر اعتدالی و اصلاحات به وجود آمد، خوشبختانه در مجلس یک کانون اعتدالی داریم که ما را کمک می‌کند. احزاب باید ما را کمک کنند حتی احزاب منتقد به ما کمک کنند و نظرشان را بگویند ما باید انتقاد احزاب منتقد را به رسمیت بشناسیم.

وی یادآور: احزاب منتقد می‌خواستند که این دولت سر کار نیاید و می‌خواستند دولت مورد نظرشان سرکار کار بیاید. این‌ها جای خودش اما کمک کردن به دولت هم جای خود لازم و ضروری است.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه گفت: تصمیم داریم سال آینده سیاستی که ریاست‌جمهوری برای کاهش فقر مطلق اعلام کرده را اجرایی کنیم، قصد داریم یک میلیون و ۳۳۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم و هشتصد و ۴۶ هزار نفر را وارد بازار کار کنیم. قصد داریم بافت‌های فرسوده را نو و ناوگان شهری را نوسازی کنیم.

وی در خاتمه گفت: از این که دولت را کمک کردید دوباره انتخاب شود سپاسگزارم.

منبع: ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها