معاون عملیات و نجات هلال‌احمر در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

هیچ کپسول خالی پیدا نکرده‌ایم/ امکان زنده ماندن مسافران بعد از سقوط به هیچ وجه وجود ندارد/ پیکرهای پیدا شده سالم و کامل نیستند که شبهه‌ای وجود داشته باشد

شاهین فتحی معاون عملیات و نجات هلال‌احمر می‌گوید: «هیچ کپسول خالی اطراف هواپیما پیدا نکرده‌ایم و وضعیت لاشه هواپیما و پیکر مسافران به نحوی است که هرگونه احتمال را در مورد زنده بودن کسی بعد از حادثه از بین می‌برد.»

هیچ کپسول خالی پیدا نکرده‌ایم/ امکان زنده ماندن مسافران بعد از سقوط به هیچ وجه وجود ندارد/ پیکرهای پیدا شده سالم و کامل نیستند که شبهه‌ای وجود داشته باشد
کد خبر: 159988
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| از زمان پیدا شدن لاشه هواپیمای پرواز تهران- یاسوج حرف و حدیث‌های زیادی در مورد علت سقوط و همچنین احتمال زنده بودن مسافران مدتی بعد از سقوط شنیده می‌شود. امروز هم فیلمی از عملیات جست‌وجو در منطقه سقوط هواپیما منتشر شد که در آن یک کپسول آتش‌نشانی دیده می‌شد برخی اعلام کردند که این کپسول خالی بوده و این یعنی قبل از سقوط استفاده شده است.

شاهین فتحی معاون عملیات و نجات هلال‌احمر در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اعلام این خبر که در منطقه جست‌وجو هیچ‌گونه کپسول خالی پیدا نشده است می‌گوید: «هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که بتوانیم علت سقوط را حدس بزنیم. پیش‌بینی‌های این چنینی خیلی زود است و اصلاً کار ما و افراد عادی نیست. تجزیه و تحلیل دلیل سقوط بر عهده کارشناسان است و گفتن اینکه یک کپسول خالی پیدا شده پس چنین و چنان بوده کار واقعاً غلطی است، اگرچه هیچ کپسول خالی هم پیدا نکرده‌ایم.»

او در مورد احتمالاتی که مورد زنده ماندن برخی از مسافران بعد از سقوط هواپیما می‌گوید: «به هیچ وجه احتمال زنده ماندن کسی وجود ندارد. گفتن این حرف‌ها خیلی خوب نیست اما پیکرهایی که تا کنون پیدا کرده‌ایم اصلاً کامل نبوده‌اند که احتمال زنده ماندن آنها بعد از حادثه در نظر گرفته شود. قطعات هواپیما هم آن‌قدر صدمه دیده است که چنین احتمالاتی را به کلی از بین می‌برد. کسانی که در حال حاضر از نزدیک شاهد عملیات جست‌وجو هستند به خوبی می‌توانند متوجه شوند که وقتی می‌گوییم امکان ندارد کسی زنده باشد، از چه چیزی حرف می‌زنیم.»



اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها