کد خبر: 160309
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۵ ۱۱:۱۰:۰۰
| |

چرا مسئله مهاجرت در فرانسه مهم است؟

آیا سیاست جدید مهاجرتی ماکرون عملیاتی می‌شود؟

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، قوانین مهاجرت به فرانسه و اقامت در آن‌جا را سخت‌تر کرد.بر اساس لایحه جدید، هرگونه عبور غیر قانونی از مرز فرانسه یک جرم محسوب می شود که یک سال حبس و هم چنین جرایم نقدی به همراه دارد.

آیا سیاست جدید مهاجرتی ماکرون عملیاتی می‌شود؟
کد خبر: 160309
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۵ ۱۱:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس لایحه جدید، هرگونه عبور غیرقانونی از مرز فرانسه یک جرم محسوب می‌شود که یک سال حبس و هم‌چنین جرائم نقدی به همراه دارد. درحالی‌که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، اجرای قوانین جدید مهاجرت غیرقانونی و پناهندگان را موردبحث قرار داده است؛ اسپوتنیک با جیم شیلدز، استاد سیاست‌های فرانسه در دانشگاه استون صحبت کرده تا دیدگاه‌های او را در مورد تأثیرات احتمالی آن بررسی کند.

اسپوتنیک: آیا این سیاست جدید موفق خواهد بود؟

جیم شیلدز: سخت است که بگوییم سیاست‌های جدید تا چه اندازه ممکن است موفق باشند. فرانسه همیشه از خارجی‌ها و پناهندگان استقبال می‌کرد. اگر به اتحادیه اروپا نگاه کنید، متوجه خواهید شد که این قوانین در بسیاری از کشورها در حال اجراست و فرانسه استثنا نیست. مانند تمامی سیاست‌های ماکرون، این موضوع به‌عنوان سؤالی برای توازن بین اقدامات بشردوستانه و قوانین قضایی سفت‌وسخت است.

اسپوتنیک: مشکل مهاجرت غیرقانونی تا چه حد در فرانسه جدی است؟

جیم شیلدز: همواره دشوار است بگوییم که تا چه حد مسئله مهاجرت غیرقانونی جدی است؛ چراکه از دیده پنهان است. زمانی که آلمان درهای خود را به روی میلیون‌ها نفر باز کرد، فرانسه روند پناهندگی را کنترل می‌کرد. دولت فرانسه استدلال می‌کند که این روند نیازمند یک سیستم کارآمد برای پردازش درخواست پناهندگی و حذف افرادی که صلاحیت ندارند، است.

اسپوتنیک: چرا این مسئله در فرانسه بسیار مهم است؟

جیم شیلدز: این مسئله ناشی از برخورد ارزش‌های سنتی فرانسه و قدرت رو به رشد جناح راست است. واقعیت این است که فرانسه دیگر تمایلی به باز کردن مرزهای خود برای مهاجران ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها