افت قیمت نفت در واکنش به رشد صادرات آمریکا

قیمت نفت روز جمعه در واکنش به رشد صادرات آمریکا که آمار کاهش ذخایر این کشور را تحت‌الشعاع قرار داد، کاهش یافت.

افت قیمت نفت در واکنش به رشد صادرات آمریکا
کد خبر: 160320
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۴ ۱۶:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 7 سنت کاهش نسبت به قیمت نهایی روز گذشته، به 62/70 دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی برنت با 11 سنت کاهش نسبت به روز گذشته، 66/28 دلار در هر بشکه بود.

وست‌تگزاس اینترمدیت از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود 1/7 درصد رشد نشان می‌دهد در حالیکه رشد قیمت نفت برنت در همین مدت حدود 2/2 درصد بوده است. این دومین رشد هفتگی هر دو قیمت پایه پس از کاهش شدید قیمت آنها در اوایل ماه میلادی جاری است.

افت قیمت‌های نفت در روز جمعه بدنبال انتشار گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا روی داد که بر اساس آن، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 16 فوریه، 1.6 میلیون بشکه کاهش یافته و به 420.48 میلیون بشکه رسید. این کاهش با وجود ضعیف شدن تقاضا در پایان فصل زمستان نیمکره شمالی روی داده است.

طبق آمار این آژانس، صادرات نفت خام آمریکا هفته گذشته به بیش از دو میلیون بشکه در روز صعود کرد که نزدیک به رکورد 2.1 میلیون بشکه در اکتبر بود.

تولید نفت خام آمریکا در هفته گذشته تغییر چندانی نداشت و در 10/27 میلیون بشکه در روز ایستاد که نزدیک به سطح تولید روسیه و بالاتر از میزان تولید عربستان سعودی بود.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران می گویند با کاهش اخیر قیمتها، بازارهای نفت تحت تاثیر رشد مطلوب تقاضا و محدودیت‌های عرضه از سوی تولید کنندگان اوپک و غیراوپک که از سال گذشته آغاز شده است، به خوبی حمایت شده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها