واردات 1/7 میلیارد دلار خودرو به کشور

بر اساس اعلام گمرک ایران انواع خودرو وارداتی در 11 ماه امسال به 66 هزار و 196 دستگاه به ارزش یک میلیارد و 756 میلیون و 708 هزار دلار رسید.

واردات 1/7 میلیارد دلار خودرو به کشور
کد خبر: 160336
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۴ ۱۷:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| اطلاعات کامل خودروهای ترخیص شده از گمرکات از طریق سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در بانک اطلاعاتی گمرک ذخیره سازی شده و در دسترس است.


بر پایه این گزارش، جزیی ترین اطلاعات واردات خودرو از ابتدای امسال تاکنون، در بزرگترین بانک اطلاعات خودروهای وارداتی کشور ثبت شده و قابل بهره برداری است.

خودروهای وارداتی که از ابتدای 1396 مجوز ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت دارند و مشخصات کامل آنها در سامانه جامع گمرکی و پنجره تجارت فرامرزی گمرک به ثبت رسیده در این گزارش آمده است.

گمرک در گزارش خود تاکید کرد: امکان ندارد خودرویی بدون اخذ مجوز ثبت سفارش ترخیص شود و افزود: همه خودروهایی که از گمرک ترخیص شده اند، دارای مجوز ثبت سفارش و تاییدیه شماره VIN نامبر بوده و این موضوع به صورت سیستمی ثبت و کنترل می شود.

ضمن اینکه مشخصات فنی همه خودروهای وارداتی در زمان ثبت سفارش از سوی سازمان توسعه تجارت، اخذ و به صورت الکترونیکی به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی ارسال می‌‌شود.


همچنین در زمان اظهار تاییدیه نمایندگی های رسمی خودرو، نیز به صورت الکترونیکی از سازمان توسعه تجارت استعلام و تاییدیه نمایندگی ها به صورت الکترونیکی از سوی سازمان توسعه تجارت ثبت می‌شود.

بر اساس اعلام گمرک، امسال هیچگونه پیشنهاد افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی از سوی مسئولان گمرک مطرح نشده و طبق مقررات صادرات و واردات، این سازمان صرفا مجری مقررات و تغییرات تعرفه ای است که از سوی سازمان توسعه تجارت برای اجرا ابلاغ می شود.

الکترونیکی شدن گمرک موجب می شود تا همه عملیات گمرکی کشور در یک اتاق شیشه ای قرار گیرد و تراکنش های گمرکی روشن و شفاف قابل رصد است که بر این اساس، نه تنها خودرو بلکه اطلاعات کالاهای وارداتی به تفکیک جزییات کامل، مجوزها، اطلاعات اظهاری، میزان حقوق و عوارض پرداختی و دیگر اطلاعات در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت شده و به صورت شفاف قابل رصد است، در صورت نیاز هریک از نهادهای نظارتی و رفع هرگونه ابهام نیز، گمرک ایران آمادگی دارد که این اطلاعات را در اختیار آنها قرار دهد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها