معاون وزیر صنعت خبر داد؛

هدفگذاری اجرای 54 پروژه با سرمایه گذاری 66 هزار میلیارد تومان

رئیس هیات عامل ایدرو گفت: در مجموع 54 پروژه با سرمایه گذاری 66 هزار میلیارد تومان و با اشتغال بیش از 29 هزار نفر در برنامه 4 سال آینده ایدرو دیده شده است.

هدفگذاری اجرای 54 پروژه با سرمایه گذاری 66 هزار میلیارد تومان
کد خبر: 160408
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۵ ۱۱:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| منصور معظمی با بیان اینکه در مجموع 54 پروژه با سرمایه‌گذاری 66 هزار میلیارد تومان و با اشتغال بیش از 29 هزار نفر در برنامه 4 سال آینده ایدرو دیده شده است، اظهار کرد: این پروژه‌ها بر اساس تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بر حمایت از تولید و اشتغال مناطق محروم و سیاست‌های 6 گانه ایدرو در 20 استان کشور برنامه ریزی شده است.

وی گفت: اجرای پروژه‌های نفت و گاز، صنعت خودرو، ریلی و هوایی و دریایی، توسعه مناطق محروم، صنایع نوین و توسعه مدیریت سیاست‌های 6 گانه ایدرو هستند.

معظمی پروژه توسعه فاز 14 پارس جنوبی با میزان سرمایه گذاری 5.2 میلیارد دلار و اشتغال 5 هزار نفر را از جمله طرح‌های پیمانکاری عمومی اجرا شده ایدرو دانست و تصریح کرد: پروژه توسعه فاز‌های 17 و 18 پارس جنوبی نیز با سرمایه گذاری بیش از 4 میلیارد دلار، دیگر پروژه پیمانکاری در دست اجرای ایدرو است.

رئیس هیات عامل ایدرو با اعلام اینکه قرارداد پروژه تولید اتیلن اکساید در بندر ماهشهر با سرمایه گذاری 1.7 میلیارد دلار حدود یک ماه پیش بسته شده است، گفت: پروژه اکریلونیتریل به صورت سرمایه گذاری مشترک با شرکت نفت و گاز پارس از پروژه‌های در حال تصویب و بررسی است.

معظمی با یادآوری اینکه پس از برجام 6 قرارداد خودرویی منعقد شده است، اضافه کرد: قرارداد ایران خودرو با پژو یکی از آنهاست که تاکنون 1700 دستگاه پژو 2008 در این راستا تولید شده است. از سوی دیگر قرارداد سیتروئن با سایپا دیگر قرارداد پسابرجامی است که محصول آن در سه ماهه دوم سال آینده وارد بازار می‌شود. قرارداد‌های فولکس واگن با ماموت، هیوندا با کرمان موتور، ایران خودرو با بنز، اسکانیا با عقاب افشان و قرارداد شرکت رنو با ایدرو دیگر قرارداد‌های خودرویی پسابرجام هستند.

وی با بیان اینکه با قرارداد رنو تعداد قطعه سازان کشور در بازار‌های جهانی از 15 قطعه ساز به 60 قطعه ساز افزایش می‌یابد، افزود: 30 درصد صادرات محصولات با تعهد شرکت رنو انجام می‌شود و تولید داخلی گیربکس موتور در این قرارداد گنجانده شده است.

رئیس هیات عامل ایدرو شرط بقای قطعه سازی کشور ورود به بازار‌های بین المللی و مشارکت با شرکت‌های خارجی دانست و گفت: پروژه ساخت گیربکس اتوماتیک خودرو در زمینه قطعه سازی (شروع عملیات اجرایی سال 96) و مشارکت با رنو فرانسه برای توسعه ظرفیت خودروسازی کشور (شروع عملیات اجرایی در سال 97) دو طرح سرمایه گذاری در دست اجرای ایدرو است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پروژه تامین و ساخت 630 دستگاه واگن در حوزه ریلی و تولید 5 هزار واگن با ارزش 6 میلیارد دلار برای مترو کلانشهر‌ها برنامه ریزی شده است.

معظمی با بیان اینکه پروژه تولید بالگرد غیرنظامی به صورت مشارکت ایدرو با راشن هلیکوپتر روسیه از سال آینده آغاز می‌شود، گفت: سهم بخش خصوصی 60 درصد و سهم ایدرو 40 درصد در این قرارداد است، از سوی دیگر تجاری سازی تکنولوژی تولید غشای ممبران، بیواتانول سوختی و ایجاد مرکز ایمپلنت در استان‌های کشور از جمله طرح‌های سرمایه گذاری در دست اجرای ایدرو در حوزه فناوری است.

وی افزود: طرح نوسازی خط ریسندگی شرکت صنایع بلوچ، تولید لاستیک تایر رادیال در زابل، لرستان و کردستان و طرح فولاد اسفراین از طرح‌های سرمایه گذاری در دست اجرای ایدرو در مناطق محروم و برای محرومیت زدایی است.

رئیس هیات عامل ایدرو با بیان اینکه ایجاد منطقه ویژه در گرمسار و جهرم در دست اجرا است، گفت: در مجموع بیش از 60 میلیارد تومان در این دو منطقه سال 96 هزینه شده است.

معظمی در پایان گفت: اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل (تجاری)، طرح پرورش 500 مدیر صنعتی در کلاس جهانی و ارایه 20 میلیون نفر ساعت آموزش تخصصی و کاربردی در سطوح محتلف نیروی انسانی هدفگذاری شده است.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها