کد خبر: 160487
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۷ ۱۴:۵۳:۰۰
| |

عباس امیری‌فر از نزدیکان سابق احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

احمدی‌نژاد می‌گفت موسوی و کروبی باید اعدام شوند/ چه شده است که امروز احمدی‌نژاد دم از آزادی زندانیان سیاسی می‌زند؟!/ احمدی‌نژاد و نزدیکانش در جلسات خصوصی علیه امام و رهبری موضع می‌گرفتند/ احمدی‌نژاد آدم متوهمی بود

امیری فر با یادآوری اقدامات احمدی‌نژاد در دوران دولت‌های نهم و دهم اظهار کرد: «ایشان امروز بیانیه می‌دهند که باید همه را آزاد کنید و زندانی سیاسی نباید داشته باشیم در حالی که خودشان قبلاً تندترین مواضع را درباره مخالفانشان داشتند. مثلاً ایشان معتقد بودند که باید با آقایان مهندس موسوی و مهدی کروبی خیلی شدید برخورد شود و حتی نظرشان بر اعدام آنها بود. ایشان که چنین نظرات تندی نسبت به مخالفان خود داشتند حالا چه شده است که طرفدار آزادی شده‌اند؟

احمدی‌نژاد می‌گفت موسوی و کروبی باید اعدام شوند/  چه شده است که امروز احمدی‌نژاد دم از آزادی زندانیان سیاسی می‌زند؟!/ احمدی‌نژاد و نزدیکانش در جلسات خصوصی علیه امام و رهبری موضع می‌گرفتند/ احمدی‌نژاد آدم متوهمی بود
کد خبر: 160487
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۷ ۱۴:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| عباس امیری فر. یکی از روحانیونی که در گذشته به حلقه محمود احمدی‌نژاد نزدیک بود در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره احتمال برخوردبا احمدی‌نژاد اظهار کرد: «اینطور نیست که با آقای احمدی‌نژاد برخورد نشود. فعلاً قوه قضائیه در حال برخورد با بقایی و مشایی است که تا الان حکم بقایی صادر شده؛ البته الان دادگاه تجدیدنظر در حال برگزاری است و طی چند روز آینده حکم نهایی هم مشخص می‌شود.»


او اضافه کرد: «آقای احمدی‌نژاد با توجه به حمایت‌های کورکورانه‌ای که از بقایی می‌کند قطعاً زیر سؤال خواهد رفت و چون مسئولیت‌های کارهای او را پذیرفته قطعاً با ایشان هم برخورد خواهد شد.»


امیری فر گفت: «احمدی‌نژاد باید به روانپزشک مراجعه کند. رفتارهای ایشان نسبت به گذشته زمین تا به آسمان تغییر کرده و حرکاتی می‌کند که بسیار بچه گانه است؛ از این رو طبیعی است که قوه قضائیه که برای برخورد با ایشان ورود پیدا کند.»


او با تأکید بر اینکه «قوه قضائیه به‌موقع خودش با احمدی‌نژاد برخورد می‌کند» گفت: «البته نظام نمی‌خواهد افراد به‌راحتی از دامن نظام دور شوند. بالاخره احمدی‌نژاد 8 سال رئیس‌جمهور کشور بود و سوابقی داشته است؛ باید با ایشان اتمام‌حجت صورت گیرد و با درایت و تدبیر در این مورد اقدام شود. مخصوصاً اینکه کسانی طرفدار ایشان بودند بنابراین باید برای آنان روشنگری شود. البته الان دیگر کسی دور و بر ایشان نیست و افرادی چون آقایان ثمره هاشمی و تمدن و الهام مانده‌اند که اینها هم یا با احمدی‌نژاد رودربایستی دارند یا از ایشان می‌ترسند. فقط یک سری جوان تند و متعصب که کاری ندارد دور و بر ایشان هستند.»


امیری فر با بیان اینکه «احمدی‌نژاد کلاً آدم متوهمی بود و همیشه می‌گفت اگر برخی از مقامات عالیه نظام از من دفاع نمی‌کردند رأی من خیلی بیشتر از این مقدار بود» اظهار کرد: «در دور اول دولت ایشان تداعی شده بود که حضرت آقا حامی ایشان هستند و حضرت آقا هم حمایت می‌کردند. مردم هم توقع داشتند در دور دوم آقا از ایشان حمایت کنند. از این رو ایشان توهم داشتند اگر مقامات عالیه از او دفاع نمی‌کردند رایشان بیشتر می‌شد!»


او اضافه کرد: «احمدی‌نژاد در زمانی که رئیس‌جمهور بود هم منتقدانی داشت اما الان دیگر هیچ کس اطراف ایشان نیست؛ شما ببینید الان نه روحانی شاخص، نه مرجع تقلید، و نه سیاستمدار بزرگی پشت سر ایشان نیست و الان همه به شدت منتقد ایشان هستند. حرف‌هایی که الان می‌زند مشخص می‌کند که او اصلاً تعادل روحی ندارد و باید سه چهار تا روانشناس روی ایشان کار کند تا ببینند مشکل او چیست.»


امیری فر در ادامه به بیان خاطره‌ای از آخرین روزهای عمر داوود احمدی‌نژاد پرداخت و گفت: «مرحوم اخوی آقای احمدی‌نژاد؛ حاج داوود خیلی از ایشان ناله می‌کرد و گله‌مند بود. در روزهای آخر حیات ایشان که به ملاقاتشان رفتم حاج داوود می‌گفت من اگر به این وضع افتادم، بیمار شدم و سکته کردم به خاطر رفتارهای زشت و زننده اخوی‌ام است که بالاخره هم به همین دلیل هم جان خود را از دست داد.»


او اظهار کرد: «عدم تعادل روحی آقای احمدی‌نژاد اثرش را در خانواده‌اش هم گذاشته است. امروز اگر نزدیکان ایشان جرات کنند آنها هم می‌گویند که از حرکات بچه گانه ایشان چه آسیب‌هایی دیده‌اند.»


او با یادآوری اقدامات احمدی‌نژاد در دوران دولت‌های نهم و دهم اظهار کرد: «ایشان امروز بیانیه می‌دهند که باید همه را آزاد کنید و زندانی سیاسی نباید داشته باشیم در حالی که خودشان قبلاً تندترین مواضع را درباره مخالفانشان داشتند. مثلاً ایشان معتقد بودند که باید با آقایان مهندس موسوی و مهدی کروبی خیلی شدید برخورد شود و حتی نظرشان بر اعدام آنها بود. ایشان که چنین نظرات تندی نسبت به مخالفان خود داشتند حالا چه شده است که طرفدار آزادی شده‌اند؟ ایشان قدرت‌طلب است و می‌خواهد کاری کند و هر تلاشی می‌کند که دیده شود و دوباره به قدرت برگردد. ایشان حتی بین یاران خود نیز تبعیض می‌گذارد و فقط از یک عده خاص حمایت می‌کند؛ مثلاً الان همه توان و وجود حیثیت و سرمایه خود را برای بقایی گذاشته. یعنی همین الان اگر قوه قضائیه کوتاه بیاید و اینها را تبرئه کند ایشان دوباره طرفدار قوه قضائیه می‌شود. تمام تلاش خود را می‌کند که این دو را تبرئه کند. و اینطور نیست که دلش برای مردم سوخته باشد.»


امیری فر همچنین با بیان اینکه احمدی‌نژاد و اطرافیانش اعتقادی به رهبری و امام ندارند گفت: «برای نمونه ایشان در یکی جلسات خصوصی که دو سال قبل در جمع برخی از وزرای سابق بود درباره شخصیتی که امام گفته بودند او مسلم نیست تشکیک وارد کردند و گفتند امام بعداً از حرف خود برگشتند و حرف خود را پس گرفتند! که من به ایشان اعتراض کردم.»


او با اشاره به جلسات تبیین گفتمان امام خمینی که احمدی‌نژاد برگزار می‌کرد گفت: «من تا قبل از نهی رهبری در این جلسات هفتگی شرکت می‌کردم و حضور داشتم. این‌ها در جلسات خصوصی علیه رهبری و علیه امام موضع می‌گرفتند و اعتقادی به امام و رهبری هم ندارند. آنها عناد شدیدی نسبت به روحانیت و مراجع دارند و فقط و فقط خود را قبول دارند و فقط می‌خواهند قدرت را بگیرند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها