کد خبر: 160529
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۵ ۱۸:۵۰:۰۰
| |

استارتاپ‌ها به کمک اجرای شهر هوشمند می‌آیند؛

اجرای طرح ترافیک جدید بر بستر سامانه حساب شهروندی

رییس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران از اجرای طرح ترافیک جدید در سال 97 با رونمایی از سامانه جدید شهروندی در جریان برگزاری همایش و نمایشگاه تهران هوشمند خبر داد.

اجرای طرح ترافیک جدید بر بستر سامانه حساب شهروندی
کد خبر: 160529
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۵ ۱۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «محمد فرجود» رییس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران با اشاره به رونمایی از سامانه حساب شهروندی گفت: با اجرای این سامانه مباحث مرتبط با حساب شهروندی فعال شده و شهروندان می‌توانند مجموعه فرایندهایی مالی که در شهرداری دارند را از همین حساب انجام دهند.


وی زمینه اصلی این حساب و سامانه را اجرای طرح ترافیک جدید خواند و افزود: این سامانه قابلیت پیاده سازی تمام برنامه‌های شهرداری که از طریق حساب شهروندی انجام می‌شود را دارد.


مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران در پاسخ به خودرونگاران در مورد اجرای طرح جدید ترافیک و سامانه شهروندی گفت: شهروندان باید برای طرح جدید ترافیک، حساب شهروندی افتتاح کنند، این حساب فقط مالی نیست بلکه باید شهروندان پروفایل خود را تکمیل و قبل از پایان سال ثبت‌نام خود را انجام دهند.


فرجود با بیان این که سرویس‌های مختلفی در این سامانه در نظر گرفته شده، گفت: حساب مالی شهروندی هم در این سامانه در نظر گرفته شده به طوری که شهروندان می‌توانند برای خرید کارت بلیط مترو، اتوبوس و غیره از این حساب استفاده کنند.


وی در مورد آدرس این سامانه، گفت: هنوز نمی‌توانم آن را اعلام کنم چرا که سایت هنوز بالا نیامده اما در زمان افتتاح آن که در 14 اسفند ماه در برج میلاد خواهد بود این سامانه رونمایی و قابل استفاده می‌شود. در سالیان اخیر روز به روز بر جمعیت شهرها افزوده شده است.


فرجود همچنین یکی از برنامه های معاونت فناوری شهرداری را استفاده و تمرکز بر فعالیت استارتاپ‌ها دانست و گفت: با کمک استارتاپ‌ها سعی خواهیم کرد شهر هوشمند را در تهران و کلان‌شهرها پیاده‌سازی کنیم.


وی با بیان اینکه تهران نزدیک به 10 میلیون جمعیت دارد،‌ گفت:‌ در حال تبدیل به ابرشهر هستیم.


فرجود با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های اولیه گفت:‌ در حوزه سرویس‌ها و خدمات، شرایطی را فراهم کرده‌ایم.


وی همچنین از ایجاد شورای راهبردی شهر هوشمند خبر داد و گفت:‌ دبیرخانه این شورا هم تشکیل شده است.


بر اساس این گزارش، همایش شهر هوشمند در 13و14اسفند سال جاری و با حضور وزیر ارتباطات و وزیر کار رفاه و امور اجتماعی برگزار خواهد شد.


مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در خصوص محورهای همایش گفت:‌ حرکت ما به سمت ایجاد مسیری برای شفاف‌سازی است، و اینکه چطور یک مدیریت یکپارچه داشته باشیم. همچنین بحث هوشمندسازی محیط و زندگی هوشمند در دستورکار است.


فرجود از رونمایی سند سیاست‌های شهر هوشمند هم خبر داد.

منبع: فراسو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها