ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

یأس جامعه نتیجه تزریق امیدواری کاذب است/ شرایط کشور از نظر درآمدها بد نیست/ عملکرد سیاست خارجی دولت مثبت است

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا گفت: دولت و کشور امکانات زیادی برای رفع یأس ساختگی در کشور دارند. فکر می‌کنم نکته این است که هنوز برخی از مسئولان دولتی در ایجاد این یأس مؤثر هستند؛ آن‌ها با آمار و اطلاعات مأیوس‌کننده جامعه را خسته می‌کنند.

یأس جامعه نتیجه تزریق امیدواری کاذب است/ شرایط کشور از نظر درآمدها بد نیست/ عملکرد سیاست خارجی دولت مثبت است
کد خبر: 160849
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۳ ۰۷:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در ارزیابی خود از عملکرد اقتصادی دولت دوازدهم گفت: در حوزه اقتصادی دولت تلاش‌هایی برای رفع یأس و ناامیدی انجام داده ولی این تلاش‌ها کفایت نمی‌کند. یعنی میزان امیدواری که دولت در سال‌های قبل به وجود آورده بود، همخوانی‌ای با امکانات کشور نداشت و همین باعث شد که یک یأس انباشته در جامعه به وجود بیاید.


ایمانی ادامه داد: این یأس انباشته اقدامات زیادی را برای رفع می‌طلبد. البته علت اصلی این یأس به اعتقاد بنده کمبود امکانات نبوده بلکه تزریق بیش از اندازه امیدواری کاذب به جامعه دلیل آن بوده و بنابراین محقق نشده است.


این فعال سیاسی اصولگرا افزود: قبل از مسئله برجام و پس از آن امیدواری زیادی به جامعه درباره بهبود وضعیت اقتصادی و رفاهی مردم پمپاژ شد در حالی که برجام چنین توانایی‌ای نداشت و در نتیجه به یأس تبدیل شد.


او تأکید کرد: البته باید گفت که هنوز دولت و کشور امکانات زیادی برای رفع یأس ساختگی در کشور دارند. فکر می‌کنم نکته این است که هنوز برخی از مسئولان دولتی در ایجاد این یأس مؤثر هستند؛ آن‌ها با آمار و اطلاعات مأیوس‌کننده جامعه را خسته می‌کنند. از جمله نمونه‌ها مجموعه صحبت‌هایی است که وزیر راه و شهرسازی مطرح می‌کنند. این صحبت‌ها اگر بررسی شود، مشخص می‌شود که ایشان یأس به جامعه تزریق می‌کند. دولت و رئیس‌جمهوری باید خیلی جدی به مسئولان ذی‌ربط و وزرا دستور دهند که از ارائه آمار و تحلیل‌هایی که منجر به یأس می‌شود خودداری کنند.


ایمانی اظهار کرد: شرایط کشور هم از جهت درآمد نفتی و هم از جهت درآمدهای مالیاتی و صادراتی پیچیده و بغرنج نیست و بر این اساس دولت باید مدیریت روانی جامعه را خیلی جدی‌تر پیگیری کند، بخصوص مسئولان رسانه‌ای تیم دولت باید به این نکته توجه کنند.


این فعال سیاسی اصولگرا گفت: به نظر من دولت در زمینه سیاست خارجی در مجموع عملکرد مثبتی داشته است. ما توانسته‌ایم به وضعیتی برسیم که کشور از جهت شاخص شدن در بین کل کشورهای منطقه و حتی جهان منحصر به فرد باشد. الان در سخنرانی‌های مسئولان آمریکا موردی نیست که در آن نامی از ایران ذکر نشود و این نشان از نقش ایران در منطقه و جهان دارد.


ایمانی گفت: فکر می‌کنم در زمینه سیاست داخلی و مسئله احزاب بخشی از موضوع از حوزه اختیارات قوه مجریه خارج است. ما مشکل ساختاری برای حضور احزاب داریم که این مستلزم بازنگری در قوانین و مقررات کشور بوده و از حیطه اختیار دولت هم خارج است، اگر چه دولت می‌تواند در این موضوع کمک کند.


این فعال سیاسی اصوگرا اضافه کرد: باید گفت دولت در زمینه امنیت موفق بوده است و شرایط امنیتی با توجه به موقعیت مکانی که کشور ما در خاورمیانه دارد بسیار قابل قبول است و حتی می‌توان گفت دولت توانست ناآرامی‌های اخیر را مدیریت کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها