یک مجله آمریکایی نوشت:

دولت ایران برای دور زدن تحریم‌ها به بیت کوین پناه برده است

سال گذشته گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد دولت ایران برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی به سمت ارز الکترونیکی بیت کوین کشیده شده است اما دولت گفته هرگز چنین اقدامی صورت نگرفته است.

دولت ایران برای دور زدن تحریم‌ها به بیت کوین پناه برده است
کد خبر: 160861
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۷ ۲۰:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از مجله فورچون سال گذشته گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد دولت ایران برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی به سمت ارز الکترونیکی بیت کوین کشیده شده است اما دولت گفته هرگز چنین اقدامی صورت نگرفته است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی ایران هرگونه به رسمیت شناختن بیت کوین را به عنوان یک ارز رسمی رد کرده است.

بانک مرکزی بارها اعلام کرده : نوسانات شدید ارزهای دیجیتال در کنار کسب و کارهای رقابتی در بازار شبکه‌ای و هرمی، بازار این ارزها را به شدت ریسکی و غیر قابل اعتماد کرده است.

بانک مرکزی در حال کار بر روی مکانیزم کنترل و جلوگیری از ارزهای دیجیتال در ایران است.

با این حال بخش‌های جالبی دراین گزارش‌ها دیده می‌شود: وزیر فناوری و ارتباطات ایران روز چهارشنبه اعلام کرده که دولت بر روی ایجاد سیستم پول اینترنتی داخلی در حال کار کردن است. ایران اولین کشوری نیست که از این روش برای دور زدن محدودیت های مالی استفاده می‌کند.

همین هفته ونزوئلا نیز پول اینترنتی تحت عنوان پترو را رونمایی کرد . پشتوانه این پول منابع نفتی آمریکای جنوبی است.

به گزارش فورچون تحریم‌ها در ایران به اندازه قبل از توافق هسته‌ای جدی نیست با این حال هنوز بسیاری از شبکه‌های مالی بین المللی نظیر ویزا و مسترکارت و سرویس‌های پی پال برای ایران مسدود است.

به همین دلیل بیت کوین و سایز ارز های دیجیتال برای ایرانی‌ها محبوب است حتی اگر برای دولت محبوبیتی نداشته باشد.

فورچون (Fortune) یک مجلهٔ تجاری آمریکایی است که در سال 1930 توسط هنری لوس بنا نهاده شده‌است. این مجله بیشتر برای انتشار رتبه‌بندی سالانهٔ ثروتمندان جهان و کمپانی‌های مختلف بر اساس درآمدشان معروف است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها