کد خبر: 160876
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۸ ۰۷:۳۲:۰۰
| |

در مجمع سالانه شورای هماهنگی تشکل ها و فعالان خط امام(ره) شهرستان ری؛

مرعشی: سازمان سیاسی می تواند جای اقتدارگرایی را بگیرد

مجمع سالانه شورای هماهنگی تشکل ها و فعالان خط امام(ره) شهرستان ری با حضور اعضای مجمع در تاریخ 6 اسفند ماه برگزار شد.

مرعشی: سازمان سیاسی می تواند جای اقتدارگرایی را بگیرد
کد خبر: 160876
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۸ ۰۷:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| در این مراسم، سیدحسین مرعشی به عنوان سخنران مراسم حضور داشت و ضمن بررسی اجمالی پروسه انتخابات روحانی و تلاش برای تقویت حضور رقیبان وی به فعالان سیاسی شهرستان ری تاکید کرد:سازمان سیاسی باید جدی گرفته شود چراکه این سازمان می تواند جای اقتدارگرایی را گرفته و جایگزین مناسبی برای شخصیت های کاریزماتیک از دست رفته شود.

مرعشی جمهوری اسلامی را با تمام ضعف هایش نتیجه یک انقلاب بزرگ خواند و گفت: از حزب توده تا حزب موتلفه و با حضور همه مردم نتیجه انقلاب را رقم زدیم که البته اشکالاتی را هم داریم که بخشی از آن به ساختار قانون اساسی و بخشی نیز به سیاست‌های ما باز می‌گردد که همه ما باید تلاش کنیم تا اشکالات موجود رفع شود.

وی افزود: امروزه جامعه دچار نوعی فشار سیاسی و اجتماعی شده که ممکن است این نقدهای غیر منصفانه به دولت شکست روحی منتقل کند و سیاسیون روحیه خود را از دست داده و دچار ضعف و سستی شوند و صحنه را واگذار کنند که در این صورت، سرنوشت خوبی در انتظار کشورمان نخواهد بود.

در این مراسم، محسن علیجانی زمانی و پروانه مافی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حسن خلیل آبادی، عضو شورای شهر تهران ، فرماندار و بخشداران ری نیز حضور داشتند.

شورای هماهنگی تشکل ها و فعالان خط امام اولین تشکل فعال و منسجم اصلاح طلبان در شهرستان ری است که از سال 76 به طور غیر رسمی فعالیت خود را با حضور تعدادی از پیشکسوتان اصلاح طلب ری آغاز کرده است و از سال 92 پس از بازیابی به صورت نظام‌مند و با حضور نماینده احزاب و تشکل‌های فعال در حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان ری و اشخاص علاقه‌مند به گفتمان اصلاحی و همچنین چهره های موثر شهرستان شورای مرکزی این تشکل را تشکیل داده و به طور رسمی اقدام به برگزاری جلسات مستمر هفتگی، همایش های سیاسی، مشارکت تاثیرگذار در انتخابات و...نقش آفرینی کرده است.

این تشکل دارای یک مجمع عمومی است که به صورت سالانه تشکیل می‌شود. تشکل دارای یک شورای مرکزی بوده که منتخبان مجمع و نمایندگان احزاب در آن شرکت می‌کنند و شورای نظارت_انضباط را انتخاب می‌کنند.

در این انتخابات؛ کریم جودی با کسب 37 رای- مجتبی عبدالهی 35 رای- رضا ترابی 34 رای- وحید رعدی 34 رای- و ابوالقاسم نجفی با کسب 33 رای به عنوان اعضای اصلی و حقیقی شورای مرکزی انتخاب شدند وحاج آقا کساء زادگان با کسب 70رای- حجت الاسلام روح الله درچه ای 63 رای- غلامرضا دانشی60 رای- داوود شهریاری 59 رای و مجتبی بختیاری مهر با کسب 49 رای اعضای اصلی شورای نظارت و انضباط را تشکیل دادند.

شورای مرکزی تشکل های خط امام شامل 17 عضو اصلی است که شامل 12عضو حقوقی و 5 عضو حقیقی است و حسن خلیل آبادی تاکنون هرساله با رای اکثریت شورا ریاست شورا را عهده دار بوده است.

1-حسن خلیل آبادی؛ نماینده شورای شهر

2-محسن علیجانی, نماینده حقوقی مجلس شورای اسلامی

3-اسماعیل شاه محمدی؛ نماینده حزب کارگزاران

4-انسیه اسماعیلی؛ نماینده مجمع زنان اصلاح طلب

5-داوود عسگری؛ نماینده حزب خانه کارگر

6-مظاهر کریم آبادی؛ نماینده انجمن اسلامی معلمان

7-جعفر ناصری زاده، نماینده حزب مردم سالاری

8-عارف نادرزاده؛ نماینده حزب ندای ایرانیان

9-مهرداد پورشاهمیر؛ نماینده منتخب بخش فشافویه

10علیرضا صادقی؛ نماینده منتخب باقرشهر

11-حمید رهبرانی؛ نماینده بخش کهریزک

12-اکبر عباسی، نماینده بخش خاوران

درحال حاضر احزاب اعتدال و توسعه، همبستگی و نهضت آزادی ایران نیز مجوز نمایندگی دریافت کرده اند که درسال جدید به عضویت شورای مرکزی درمی آیند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها