روایت سفیر ایران در انگلستان از شکست آمریکا در شورای امنیت

سفیر ایران در انگلستان اتفاقات شب گذشته در شورای امنیت را شکست دیگری برای آمریکا و شخص نیکی هیلی نماینده این کشور در سازمان ملل عنوان کرد.

روایت سفیر ایران در انگلستان از شکست آمریکا در شورای امنیت
کد خبر: 160932
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۸ ۱۴:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سفیر ایران در انگلیس در مطلبی در کانال تلگرام خود با اشاره به شکست قطعنامه ضد ایرانی و یمنی شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد نوشت : دیروز شورای امنیت بهنگام بحث پیرامون یمن، بجای تلاش برای یافتن راه حل جامع برای توقف جنگ و فشار بر سعودی و حامیانش برای پایان دادن به کشتار انسانهای بیگناه، به عرصه اختلافات سیاسی پیرامون ایران تبدیل شده بود. آمریکا در قطعنامه ای که در مورد یمن بود هیچ توجهی به یمن نداشت.

‏آمریکا سه هدف را دنبال می کرد: ایران ناقض تحریمهای علیه یمن اعلام شود، به بهانه بحث موشک، قطعنامه یمن و اجرای قطعنامه 2231 مرتبط شده و بحث موشکهای ایران در دستور کار شورای امنیت قرار گیرد و نهایتا با ناقض دانستن ایران، امکان وضع تحریمهای جدید شورای امنیت علیه ایران فراهم شود.

‏آمریکا در تحقق این اهداف حتی حمایت کامل کشورهای غربی را هم نداشت و در نتیجه متن تغییرات زیادی نمود و محکومیتها جای خود را به ابراز نگرانی داد. ولی این تغییرات هم به حدی نبود که نگرانیهای روسیه را تامین کند لذا قطعنامه وتو شد و شکست کاملی برای آمریکا و شخص نیکی هیلی رقم خورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها