کد خبر: 161064
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۹ ۱۱:۱۱:۰۰
| |

تاجرنیا، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»

بحران جامعه را با یک تیم خسته و غیر معتقد به اصلاحات اساسی نمی توان مدیریت کرد/ برخی از معتمدان رئیس‌جمهور میان مردم محبوب نیستند

یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: ضمن علم به پیچیدگی موانع سر راه آقای روحانی معتقدم که با یک تیم خسته و بعضاً غیر معتقد به اصلاحات اساسی در حوزه سیاست و اقتصاد نمی‌شود بحران کنونی جامعه ایران را مدیریت کرد.

بحران جامعه را با یک تیم خسته و غیر معتقد به اصلاحات اساسی نمی توان مدیریت کرد/ برخی از معتمدان رئیس‌جمهور میان مردم محبوب نیستند
کد خبر: 161064
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۹ ۱۱:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| علی تاجرنیا عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در ارزیابی عملکرد یک سال گذشته دولت دوازدهم اظهار کرد: انتظار داشتم که آقای روحانی در دوره جدید با توجه به اینکه از پشتوانه رأی بالایی برخوردار شد، مقداری جدی‌تر به صحنه بیایند و سعی کنند با توجه به قول‌هایی که داده بودند و با حضور همکاران باانگیزه‌تر شرایط را برای کارآمدی بیشتر دولت فراهم کنند.

تاجرنیا ادامه داد: اما با شکل‌گیری کابینه ما شاهد بودیم آب سردی روی طرفداران و علاقه‌مندان ایشان ریخته شد. حتی در حوزه‌های فرهنگی ما شاهد عقب‌نشینی نیز بودیم. انتظار این بود که در وزارت خانه‌هایی مثل آموزش عالی، آموزش‌وپرورش و ارشاد حرکت رو به جلویی را شاهد باشیم اما نه‌تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه ازنظر من عقب‌گرد نیز شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در حوزه اقتصادی دولت، تنها اقتصاددان کابینه کنار رفت و بعد احساس می‌کنم که نه‌تنها گروه اقتصادی تقویت نشد بلکه تضعیف هم شد. من به‌عنوان کسی که در طول دور دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری در حمایت از ایشان سخنرانی‌های متعددی کردم، به نظرم در ابتدای تشکیل کابینه دوازدهم با یک شوکی مواجه شدم. البته فکر می‌کنم که در ادامه مسیر و خصوصاً اخیراً آقای روحانی مقداری سعی کرده است با حضور جدی‌تر و باانگیزه بیشتری فعالیت کند اما درمجموع انتظار ما بیشتر است.

او تأکید کرد: این انتظار به معنی این نیست که موانع بر سر راه ایشان را ندانیم، نشناسیم و به آن توجه نکنیم اما باوجود همه این‌ها انتظار بالاتری از آقای روحانی وجود دارد. شاهد هستیم که بخشی از بدنه جامعه از نحوه مدیریت کشور مسئله‌دار شد هرچند که تمام مسئولیت این حوادث متوجه دولت نیست اما به‌هرحال دولت در قبال بخشی از آن مسئولیت دارد.

تاجرنیا افزود: مهم‌ترین انتظار این است که دولت آقای روحانی در این شرایطی که مشکلات اقتصادی زیادی هست و مردم با آن‌ها مواجه هستند، دولت ایشان از انضباط مالی مناسبی برخوردار شود و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند. بدون شک اقدامات خوبی برای شفاف‌سازی سازمان‌ها و کم کردن رانت‌ها انجام‌شده است اما برای این اقتصادی که بشدت در طول حدود ده سال کاملاً سقوط کرد، این روند کندی است و من امیدوار هستم که به‌زودی و در این فرصت باقی‌مانده تلاش‌های خوبی شود.

وی افزود: معتقدم که با یک تیم خسته و بعضاً غیر معتقد به اصلاحات اساسی در حوزه سیاست و اقتصاد نمی‌شود بحران کنونی جامعه ایران را مدیریت کرد.

تاجرنیا تأکید کرد: احساس من این است که آقای روحانی به‌جای بیشتر تکیه کردن بر عقل جمعی جریان سیاسی اعتدال‌گرایی و اصلاح‌طلبی مقداری در اندیشه‌های برخی افراد نزدیک خودشان محصور شده است و الزاماً این افراد نمی‌توانند طیف وسیع طرفداران ایشان را نمایندگی کنند. آقای روحانی هنوز علاقه‌مندان زیادی میان احزاب اصلاح‌طلب و اعتدالی دارند ولی ایشان باید بپذیرد افراد زیادی که ایشان به آن‌ها اعتماد زیادی دارند، ولی آن‌ها به همان اندازه میان مردم محبوب نیستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها